سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان های کشور رونمایی شد

به گزارش سفر به روسیه، سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان های کشور با حضور رئیس کمیته امداد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، نائب رئیس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رونمایی شد.

سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان های کشور رونمایی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیدمرتضی بختیاری در مراسم رونمایی از سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان های کشور با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اشاره نمود و گفت: در طول فعالیت حوزه اشتغال کمیته امداد از سال 1374 تا 98 بیش از 700 هزار خانواده به خودکفایی رسیدند و با این اقدام سه هزار میلیارد تومان صرفه جویی در بودجه عمومی کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سه سال اول برنامه توسعه کشور کمیته امداد پیروز به ایجاد 493 هزار شغل برای جامعه هدف شده است، ادامه داد: کمیته امداد ایجاد 800 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تا سرانجام برنامه ششم توسعه کشور را پیش بینی نموده است.

رئیس کمیته امداد رسیدن به اهداف این نهاد در ایجاد اشتغال را منوط به تامین بودجه از سوی دولت و مجلس دانست و اظهار داشت: برای تحقق از مسئولان خواسته ایم اعتبارات 4900 میلیارد تومانی تبصره 16 به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

بختیاری افزایش سقف وام پرداختی به اشتغال مددجویان را خواهان شد و گفت: در حال حاضر تسهیلات 50 میلیون تومانی جوابگوی طرح های اشتغال مددجویان نیست و این رقم باید دستکم به 100 میلیون تومان برسد و یک دوره تنفس نیز به آن تعلق گیرد.

وی به تجربیات این نهاد در حوزه اشتغال زایی اشاره نمود و اضافه کرد: در نامه ای به رئیس مجلس پیشنهاد نموده ایم که مسئولیت اشتغال خانگی کشور به کمیته امداد واگذار گردد.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از همکاری مردم نیکوکار، خیران و نهاد ها در اجرای دو مرحله پویش ایران همدل، تاکید نمود: برای اجرای مرحله سوم پویش ایران همدل موضوع حل مشکل اشتغال جوانان به ویژه محرومان را پیشنهاد داده ایم و امیدواریم با اجرای این پویش، شاهد یک حرکت جمعی در کشور برای برطرف مشکل بیکاری باشیم.

بختیاری حل چالش مسکن را از دیگر برنامه های کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت مطرح کرد و گفت: در صورت تامین 50 میلیارد تومان اعتبار، کمیته امداد ساخت و تحویل 50 هزار واحد مسکونی برای خانواده های تحت حمایت با اولویت ایتام را تقبل نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1230

به "سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان های کشور رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان های کشور رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید