زیدان هنوز به بازدید از تهران امیدوار است

به گزارش سفر به روسیه، این صحنه را به خوبی همه به یاد دارند در دقیقهٔ 110 بازی فینال، زیدان در صحنه ای بدون توپ با سر به شکم مارکو ماتراتزی ضربه زد. علت درگیری البته با تحقیقات فراوان و بررسی ویدیویی و لب خوانی های وسیعی برای معین شدن علت درگیری و کلمات تحریک کنندهٔ ماتراتزی صورت گرفت. بسیاری می گفتند ماتراتزی با توهینی راسیستی زیدان را به تروریست بودن متهم نموده اما بعدها هم زیدان و هم ماتراتزی این را رد کردند.

زیدان هنوز به بازدید از تهران امیدوار است

یک روز پس از فینال جام دنیای 2006 که با قهرمانی ایتالیا به انتها رسید روزنامه کیهان سیاسی تیتر یک خود را به حرکت زیدان اختصاص داد. این صحنه را به خوبی همه به یاد دارند در دقیقهٔ 110 بازی فینال، زیدان در صحنه ای بدون توپ با سر به شکم مارکو ماتراتزی ضربه زد. علت درگیری البته با تحقیقات فراوان و بررسی ویدیویی و لب خوانی های وسیعی برای معین شدن علت درگیری و کلمات تحریک نمایندهٔ ماتراتزی صورت گرفت. بسیاری می گفتند ماتراتزی با توهینی راسیستی زیدان را به تروریست بودن متهم نموده اما بعدها هم زیدان و هم ماتراتزی این را رد کردند. ماتراتزی ادعا کرد که توهینی که به زیدان نموده است بسیار عادی بوده و از آن نوعی است که در زمین فوتبال رایج است. بعدها معین شد ماتاراتزی به خانواده زیدان هم توهین نموده است که در فوتبال پیش می آید.

جمله ای که برای اولین بار از زبان زیدان در گفت و گو با روزگار مطرح می گردد و دست کم این جمله تا به حال در هیچ رسانه ایرانی نیامده است. اما واکنش زیدان ، یک واکنش ضد غربی از سوی یک مسلمان تلقی شد. اواخر تابستان 85 بود که روزنامه شرق به سر دبیری محمد قوچانی تقاضای مصاحبه اختصاصی با او را کرد که مدیر برنامه های زیدان رقمی نزدیک به 20 هزار یورو را خواسته بود.

داور بازی، هوراشیو الیزوندو، این صحنه را ندیده بود اما لوئیس مدینا کانتالخو، داور چهارم، صحنه را گزارش کرد تا زیدان با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج گردد و جام با قهرمانی به ایتالیا برسد. سه روز پس از بازی زیدان در دو مصاحبهٔ تلویزیونی در این مورد شرکت کرد. او در این مصاحبه ها اظهار داشت که ماتراتزی به خانواده اش توهین نموده است و اظهار داشت که از کاری که نموده پشیمان نیست. او ضمناً هرگونه توهین های راسیستی از سوی ماتراتزی را غیرواقعی و محصول جنجال نشریات و رسانه ها دانست. زیدان در ایران بسیار محبوب تر شد و حتی بلوتوث هایی هم با مضمون حرکت زیدان وبا گویش های مختلف ساخته شد که بازخوردهای زیادی داشت. یکی از این بلوتوث ها حمله به یکی از ستاره های فوتبال ایران بود که در آن جام دنیای ضعیف تر از انتظار ظاهر شد. در اینجا ضروری است از دکتر امیر شیروانی کارگزار سابق باشگاه یوونتوس که گفت وگو را میسر کرد و باعث شد تا سوالات ما از زیدان به وسیله ایشان پرسیده گردد تشکر می کنیم.

چطور شد که آمدن به ایران را قبول کردید؟

دوست داشتم ایران را از نزدیک ببینم و مشتاقم که به ایران بیایم همینطور افتخار می کنم که به ایران بیایم چرا که من هم مسلمان هستم و بودن در کنار مسلمانان در هر جای دنیا لذت بخش است.

قطعا به ایران خواهید آمد؟

البته قرار بود تاریخ دیگری به ایران بیایم اما مثل این که نمایشگاهی که قرار است برگزار گردد به تاخیر افتاده و به اوایل پاییز موکول شده.

چون آمدن شما یک بار به تاخیر افتاده و آن هم به دلیل تغییر زمان نمایشگاه بین المللی فوتبال تهران بوده است هواداران شما در ایران نگران اند که شما به ایران نیایید.

نه من حرفه ای هستم و طبق قول و قرارهایی که داشته ام به ایران میایم، می گویم 99 درصد چراکه یک درصد ممکن است اتفاق غیر مترقبه ای بیافتد اما همه چیز برای آمدن من مهیاست.

چقدر فوتبال ایران را می شناسید؟

شناخت زیادی از فوتبال ایران ندارم فقط تنها چیزی که از فوتبال ایران به یاد دارم بازی های خوب این تیم در جام دنیای 98 بود که تیم بدی نبود و فکر کنم توانست در یک بازی حساس تیم آمریکا را شکست دهد. بازی ایران آمریکا بازی حساسی بود و من به خوبی به یاد دارم که در فرانسه همه بدنبال نتیجه بازی ایران و آمریکا بودند و این بازی را تماشا کردند

از بازیکنان ایرانی کسی را می شناسید؟

نه کسی را نمی شناسم

آن موقع که فوتبال ایران را در جام دنیای 98 دیدید چه نظری درباره فوتبال ایران داشتید؟

به نظر من فوتبال ایران جای رشد دارد و قابل رشد است و البته خیلی زمان می برد که فوتبال ایران به سطح بالایی برسد. ضمن اینکه یاد میاید در جام دنیای 2006 هم ایران حاضر بود اما مثل اینکه نتایج خوبی نگرفت.

یکی از دلایل محبوبیت شما در میان مسلمانان و مخصوصا ایرانیان درگیری شما با ماتراتزی در فینال جام دنیای 2006 است، می خواهیم از زبان شما جریان دقیق این درگیری را بدانیم، آیا ماتراتزی به شما لقب تروریست داد و فقط یک ناسزای خانوادگی داد؟

به من به صورت مستقیم الفاظ ناشایستی گفته شد، همانطور که می دانید بازیکنان فوتبال در انتها بازی های مهم و حتی شاید غیر مهم پیراهن هایشان را با هم عوض می نمایند در آن لحظه که ماتراتزی پیراهن من را می کشید به او گفتم پس از شکست تیمت پیراهنم را به تو خواهم داد تا آرام شوی اما ماتراتزی به من گفت من پیراهن تو را نمی خواهم، من پیراهن خواهر تو را می خواهم که من هم در واقع غیرتی شدم و با او به شیوه خودم درگیر شدم.

درگیری شما با ماتاراتزی تیتر یک ، یکی از مهمترین روزنامه های سیاسی ایران به نام کیهان شد. روزنامه های که حتی چشمگیرترین موفقیت های ورزش ایران هم تیتر یکش نمی گردد...

آن روزها همه روزنامه های دنیا حرکت من را تیتر یک کردند.

پس هواداران تان در تهران شما را ملاقات خواهند کرد؟

امیدوارم که این اتفاق بیافتد و طبق مذاکراتی که داشته ام به تهران بیایم و از نزدیک هوادارانم را ببینم.

منبع : آفتاب نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 340

به "زیدان هنوز به بازدید از تهران امیدوار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیدان هنوز به بازدید از تهران امیدوار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید