رکورد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا شکسته شد: 2439 نفر در 24 ساعت!

به گزارش سفر به روسیه، براساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، در 24 ساعت گذشته 2هزارو 439 تن در آمریکا در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا فوت شدند که بالاترین رکورد در این زمینه است.

رکورد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا شکسته شد: 2439 نفر در 24 ساعت!

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دانشگاه جان هاپکینز که داده های آن مرجعی برای پیگیری شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کووید-19 در آمریکا به شمار می رود، خاطرنشان کرد از ساعت 20 و 30دقیقه سه شنبه شب تا 20 و 30 دقیقه چهارشنبه شب (30 دقیقه بامداد به وقت گرینویچ) 2 هزار و 439 نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس این گزارش، در 24 ساعت گذشته ، 200 هزار تن نیز به شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا افزوده شده است.

این دومین روز متوالی است که شمار جان باختگان ناشی از کووید-19 در آمریکا بیش از 2 هزار نفر در روز است.

آخرین باری که شمار فوتی های روزانه در آمریکا رکورد زده بود، به ماه می (اردیبهشت/ خرداد) باز می گردد که شیوع کرونا در ایالات متحده پیک خود را می گذراند و بیشترین تعداد جان باخته ها 2 هزار و 400 نفر بود.

آمریکا که چند هفته پیش شاهد یک جهش جدید در شیوع کرونا بوده است، با ثبت 262 هزار و 80 نفر فوتی بیشترین شمار جان باختگان ناشی از کرونا را دارد.

این کشور در سایه مدیریت ضعیف دولت ترامپ همچنین به لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در صدر جدول کشورهایی قرار گرفته است که بیشترین تعداد مبتلا را داراست و تا خاتمه چهارشنبه شب، بیش از 12 میلیون و 700 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در واقع دارای یک پنجم مبتلایان دنیا از اواخر سال 2019 و شروع شیوع این بیماری در چین است.

رشد روز افزون کرونا و افزایش شمار قربانیان این بیماری ویروسی، در آستانه جشن شکرگزاری صورت می گیرد، مراسمی که همه ساله آمریکایی های زیادی را برای دیدن خانواده های خود و جمع شدن سر میز غذاخوری با غذای بوقلمون سنتی روانه سفر می نماید.

اداره مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده بدون ممنوع کردن سفر شهفرایندان برای شرکت در مراسم جشن شکرگزاری، تنها از آنها خواست به منظور کاهش خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا از این سفر خودداری نمایند.

اما انتشار تصاویر شلوغ مسافران در فرودگاه های شیکاگو، واشنگتن و نیویورک نگرانی زیادی در مورد تشدید شیوع ویروس کرونا پس از تعطیلات عید پاک در آمریکا به دنبال داشته است.

فرایند گسترش کرونا در آمریکا در حالی شیب صعودی خود را طی می نماید که ترامپ همچنان با کم اهمیت دادن جلوه دادن بحران کرونا و امتناع از پاسخ دادن به نحوه مدیریت خود در کشور، رسانه ها را به بزرگنمایی خطرات کووید 19متهم می نماید.

ترامپ پیشتر در پیامی توییتری نوشته بود: مدام اخبار جعلی درباره موارد، موارد، موارد ابتلا به کرونا منتشر می گردد، این موارد شامل بسیاری از افراد کم خطر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1276

به "رکورد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا شکسته شد: 2439 نفر در 24 ساعت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا شکسته شد: 2439 نفر در 24 ساعت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید