روزنامه نگار یمنی: تغییری در کار نیست، فقط چهره دولت آمریکا عوض شده است

به گزارش سفر به روسیه، حسین البخیتی در تحلیل اقدامات دولت بایدن، گفت که وی به رویکرد دولت های قبلی آمریکا در قبال یمن ادامه خواهد داد و فقط چیزی که تغییر کرده ظواهر است.

روزنامه نگار یمنی: تغییری در کار نیست، فقط چهره دولت آمریکا عوض شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روزنامه نگار یمنی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که معتقد است گرچه واشنگتن نام انصارالله یمن را از فهرست سازمان های تروریستی خود خارج کرده، این به معنای تغییر سیاست آمریکا در قبال این کشور بحران زده نیست.

وی ضمن ابراز تردید درباره قصد آمریکا برای خاتمه دادن به جنگ یمن گفت: هیچ اعتمادی به واشنگتن وجود ندارد. سیاست آن ها تغییر نمی کند. تنها تفاوت در چهره هاست.

او در تشریح این مسئله گفت: بهرحال جنگ علیه یمن در دوره باراک اوباما (رئیس جمهور اسبق آمریکا) کسی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرد و بزرگترین معامله نظامی با سعودی ها و اماراتی ها را به امضا رساند، آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، به همین دلیل است که حسین البخیتی روزنامه نگار و نویسنده یمنی معتقد است بایدن به رویکرد آمریکا در ارتباط با یمن پشت نمی کند و اقدامات دولت جدید آمریکا برای بازی کردن نقش میانجی صلح در منطقه حقه ای برای توجیه جنگ عربستان سعودی علیه یمن است.

وی گفت: آمریکا خواستار توقف حملات از جانب حوثی ها علیه سعودی ها شد. در عوض به آن ها قول داده شد که مذاکرات مستقیمی با ریاض انجام شود و واشنگتن خودش را کشوری که به دنبال صلح است جلوه داد. وقتی حوثی ها این اولتیماتوم را نپذیرفتند [گفتند هیچ پیشرفتی بدون لغو محاصره امکان پذیر نیست] آمریکا موضعش را تغییر داد و آن ها را عنصری جلوه داد که در تلاش برای ممانعت از تلاش های صلح طلبانه بایدن هستند.

به نوشته اسپوتنیک، بلافاصله بعد از آن، آمریکا بیان نمود تحریم های جدیدی را علیه دو مقام انصارالله یمن اعمال می کند و آن ها را به ایجاد بی ثباتی و قطحی در یمن متهم کرد.

البخیتی این تحریم ها را ابزار دیگری برای اعمال فشار بر یمن خواند و گفت چنین اقداماتی نشان می دهد جنگ یمن به زودی خاتمه نمی یابد.

وی تاکید کرد: برای آن که جنگ خاتمه یابد، ائتلاف سعودی باید حملات خود علیه یمن را متوقف کند و محاصره را بردارد.

پیشتر یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه اسکای نیوز به اتهام زنی علیه جنبش انصارالله یمن پرداخته و علی رغم آنکه سخنگوی انصارالله بارها تأ کید کرده که تنها اظهارنظر واشنگتن برای ایجاد صلح کافی نیست و آمریکا می بایست گام های عملی در این خصوص بردارد، مدعی شد: حملات فزاینده حوثی ها علیه عربستان سعودی بیانگر عدم جدیت آنها در برقراری صلح است.

ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به هفت سال است که یمن را زیر بمباران و موشک باران خود گرفته و با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و بچه ها این کشور ادامه می دهد.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می کنند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می دهند نیازمند نوعی کمک رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 8.4 میلیون نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1521

به "روزنامه نگار یمنی: تغییری در کار نیست، فقط چهره دولت آمریکا عوض شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه نگار یمنی: تغییری در کار نیست، فقط چهره دولت آمریکا عوض شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید