روبات های پرستار به یاری بیماران با درد های مزمن می آیند

به گزارش سفر به روسیه، محققان پیروز به ساخت روبات هایی شدند که به بیماران در مدیریت بیماری های مزمن در خانه یاری می نمایند.

روبات های پرستار به یاری بیماران با درد های مزمن می آیند

به گزارش خبرنگار برنامه های درمانی برای بیماری های مزمن و مدیریت مداوم آن در بیماران، می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا بسیاری از افراد طبق تجویزپزشک، مصرف دارو ها را دنبال نمی نمایند.

روبات مابو (Mabu)، که ساخت یک شرکت استارتاپی به نام Catalia Health است، دربردارنده نرم افزاری است که حاوی اطلاعات روانشناسی، هوش مصنوعی و برنامه های درمانی برای یاری به بیماران در مدیریت بیماری های مزمن است.

این روبات از مکالمات روزانه برای هدایت بیماران، یادآوری دارو و ارائه اطلاعات مربوط به شرایط جسمانی آن ها استفاده می نماید. تبادل اطلاعات همچنین می تواند به وسیله تلفن های همراه بیماران انجام گردد.

کاهش عفونت های بیمارستانی با تغییردر نانوساختار سطوح

به گفته محققان این شرکت استارتاپی که با همکاری پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست اقدام به ساخت این روبات نموده اند، هدف نهایی از ساخت این روبات اجرای برنامه های مدیریت و مراقبت برای یاری به بیماران مبتلا به بیماری های خاص است.

این روبات تا کنون برای یاری به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و همچنین بیمارانی که از بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید و سرطان کلیه رنج می برند مورد استفاده قرار گرفته است.

مکالمات روزانه مابو نه تنها به بیماران بلکه به متخصصین یاری می نماید، زیرا آن ها با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط همتای روبات خود تصمیم های درمانی می گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 459

به "روبات های پرستار به یاری بیماران با درد های مزمن می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های پرستار به یاری بیماران با درد های مزمن می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید