مقالات علمی طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید ، هوش مصنوعی درخدمت فشرده سازی متون

به گزارش سفر به روسیه، محققان موسسه آلن سیاتل برای دستیابی سریعتر دانشمندان به مقالات سیستمی را طراحی کرده اند که اسناد طولانی را در یک جمله خلاصه می کند.

مقالات علمی طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید ، هوش مصنوعی درخدمت فشرده سازی متون

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، دانشمندان راهی عالی پیدا کردند تا به همکاران خود که معتقدند رساله های طولانی ارزش خواندن ندارند، هشدار دهند. آن ها چنین اسنادی که بعلت طولانی بودن خوانده نمی شوند را tl;dr می نامند.

موسسه هوش مصنوعی آلن در سیاتل از سیستم هوش مصنوعی رونمایی کرده است که می تواند متون طولانی را فشرده کرده تا زمان بررسی آن ها را کاهش دهد.

Semantic Scholar ابزار تحقیقاتی قدرتمندی است که با هوش مصنوعی کار کرده و برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می گیرد. با ویژگی خلاصه کنندگی جدید، این ابزار تعداد زیادی از برگه های تحقیقات علوم کامپیوتری را بررسی کرده و آن ها را به یک جمله کوتاه می کند. بیش از 7 میلیون کاربر در هر ماه به این ابزار دسترسی دارند.

درحال حاضر، 10 میلیون مقاله علوم کامپیوتری در پایگاه داده Semantic Scholar وجود دارد. به گفته سازندگان این پایگاه به تدریج مقالات سایر علوم نیز به این پایگاه اضافه خواهند شد.

این سیستم برای محققانی که تا به امروز مجبور بودند عناوین و خلاصه های مقالات را با موبایل خود اسکن کنند، یک مزیت بزرگ محسوب می شوند. بررسی های اولیه نشان می دهد که این سیستم برای کاربران بسیار مفید و کارآمد بوده است.

طی سالیان گذشته برنامه های مختلف پردازش زبان برای جمع بندی اسناد طراحی شده اند. آن ها بطور عمومی از یک یا دو رویکرد استفاده می کنند. مثلا برنامه Paper Digest که در سال 2018 ساخته شد به نظر می رسد فقط کلمات کلیدی متن را به جای نوشتن دوباره آن ها به زبان ساده، پیدا می کند.

Semantic Scholar بعلت دستیابی به بیشترین میزان فشرده سازی در میان تمام ابزار های جمع بندی قابل توجه است. Semantic Scholar مقالات علمی که بطور متوسط 500 کلمه دارند را تا حدود 21 کلمه خلاصه می کند.

این برنامه توسعه داده شده می تواند به دانشمندان در زمینه جستجوی مقاله بسیار کمک کند. موسسه آلن کد های خود را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهند و در حال حاضر تنها مقالات انگلیسی پذیرفته می شوند. اما نویسندگان این برنامه امیدوارند که درنهایت اسناد را به زبان های دیگر وارد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1277

به "مقالات علمی طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید ، هوش مصنوعی درخدمت فشرده سازی متون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقالات علمی طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید ، هوش مصنوعی درخدمت فشرده سازی متون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید