رای منفی نمایندگان مجلس اعیان انگلیس به طرح جانسون برای اصلاح توافق برگزیت

به گزارش سفر به روسیه، نمایندگان مجلس اعیان انگلیس با رای اکثریت منفی با طرح مد نظر جانسون برای اصلاح توافق برگزیت مخالفت کردند.

رای منفی نمایندگان مجلس اعیان انگلیس به طرح جانسون برای اصلاح توافق برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اخیرا طرحی را برای اصلاح توافق برگزیت ارائه داده که خشم مقامات اروپایی را برانگیخته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بریتانیا لایحه ای را برای بازنویسی بخش هایی از توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در ماه ژانویه آن را امضا کرد، مطرح نموده است. این لایحه به پروتکل ایرلند شمالی جزئی از توافق خروج با هدف جلوگیری از ایجاد مجدد یک مرز فیزیکی در ایرلند می پردازد.

کمیسیون اروپایی بر این عقیده است که لندن با این لایحه قانونی اعتماد بین اتحادیه اروپا و انگلیس را به صورت جدی خراب نموده است.

به نوشته نشریه دی سایت آلمان، اما این طرح جانسون در مجلس اعیان انگلیس نتوانست رای اکثریت را بدست آورد.

این نهاد انگلیسی با اختلاف بالا و با رای منفی اکثریت، طرح جانسون موسوم به طرح بازار داخلی را رد نموده و با 395 رای مخالف در برابر 169 رای موافق با آن مخالفت کرد. در مجلس اعیان انگلیس بسیاری از مخالفان دولت حضور دارند.

نمایندگان مجلس انگلیس البته در یک رای گیری که بیش از یک ماه و نیم پیش برگزار گردید به این طرح رای مثبت دادند.

شرایط ایرلند شمالی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت یکی از مهمترین موضوعات مورد اختلاف بین لندن و بروکسل بود. در توافق برگزیت پیش بینی شده است که ایرلند شمالی به مدت چهار سال بعضی از مقررات اتحادیه اروپا را رعایت خواهد نمود. این در حالی است که در لایحه دولت بریتانیا پیش بینی شده است که این کشور می تواند به طور یکجانبه برای ایرلند شمالی در زمینه امور تجاری تصمیم گیری کند.

حدود 10 هفته آینده دوران انتقالی برگزیت به سرانجام می رسد و این در حالی است که اتحادیه اروپا و انگلیس هنوز درباره مناسبات تجاری آینده به توافقی دست نیافته اند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند.

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق اجرا شده تا سرانجام امسال ادامه خواهد داشت و لندن به شدت مخالف تمدید این تاریخ است.

مایکل گوو، وزیر کابینه دولت انگلیس از اتحادیه اروپا درخواست نموده است که موضع خود را در قرارداد تجاری برنامه ریزی شده برای مناسبات آینده با انگلیس اساسا تغییر دهد و در غیراین صورت توافقی حاصل نخواهد شد.

وی از آمادگی کشورش برای برگزیت بدون توافق خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1199

به "رای منفی نمایندگان مجلس اعیان انگلیس به طرح جانسون برای اصلاح توافق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای منفی نمایندگان مجلس اعیان انگلیس به طرح جانسون برای اصلاح توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید