دو طرح بزرگ شبکه آبیاری در سفر هیئت دولت به ایلام افتتاح می گردد

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: با بهره برداری از سد مخزنی گلال در سفر هیئت دولت به ایلام ، امکان تنظیم آب سطحی این رودخانه به میزان 14.3 میلیون متر مکعب در سال را برای تامین نیازهای مجتمع پتروشیمی میسر می گردد.

دو طرح بزرگ شبکه آبیاری در سفر هیئت دولت به ایلام افتتاح می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

علی پوراحمد امروز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: 2 طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران و آبگیری سد مخزنی گلال ایلام در سفر پیش روی رییس جمهور به استان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: پروژه آبیاری و زهکشی فکه شهرستان دهلران به مساحت 2 هزار و 200 هکتار و طول 39 کیلومتر با سرمایه گذاری ارزی 50 میلیون یورویی و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای دولتی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام در باره سد مخزنی گلال ، توضیح داد: این پروژه با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال صورت گرفته و ظرفیت سرریز آن 890 مترمکعب در ثانیه با حجم 19.35 میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه 14.3 میلیون مترمکعب است.

پوراحمد با بیان اینکه هم اکنون آب پتروشیمی ایلام از آب شرب تامین می گردد که با بهره برداری از سد گلال کمبود آب شرب مردم این استان مرتفع خواهد شد، توضیح داد: با بهره برداری از سد مخزنی گلال، امکان تنظیم آب سطحی این رودخانه به میزان 14.3 میلیون متر مکعب در سال را برای تامین نیازهای مجتمع پتروشیمی میسر می گردد.

وی درباره فعالیت های توسعه ای این شرکت گفت: در سال 92 تقریبا تمامی طرح های توسعه ای استان در این حوزه به دلیل نبود اعتبار تعطیل شده بودند که با درخواست رییس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب اعتباری افزون بر 8میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت و حرکت عظیمی در اجرای پروژه ها در استان شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به سرمایه گذاری 4000 میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در بخش آب در استان ، گفت: سد و شبکه دویرج دهلران، سد و شبکه آبیاری کنگیر ایوان، کانال اصلی شبکه آبیاری و زهکشی عین خوش، طرح آبرسانی آب شرب به ایوان از جمله پروژه های افتتاحی در این مدت است.

پوراحمد توضیح داد: تا سرانجام سال 92 سطح شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی استان 44 هزار هکتار بود که این میزان در دولت تدبیر و امید با افزایش دو برابری به 84 هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: با تکمیل برنامه های در دست اقدام شرکت آب منطقه ای استان ایلام این میزان از شبکه های آبیاری و زهکشی به حدود 130 هزار هکتار تا سرانجام دولت یازدهم خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با بیان اینکه در استان 15 رودخانه دائم وجود دارد که برای هر کدام از آنها از سوی این شرکت برنامه ریزی های خاصی جهت استفاده بهینه صورت گرفته است، اضافه نمود: در حال حاضر سه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است و 3 سد دیگر شامل میمه، سیکان و کنجانچم در دست احداث است و 2 سد چناره و گدارخوش نیز در آینده اجرایی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 628

به "دو طرح بزرگ شبکه آبیاری در سفر هیئت دولت به ایلام افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو طرح بزرگ شبکه آبیاری در سفر هیئت دولت به ایلام افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید