دولت وفاق ملی لیبی رسما از ترکیه یاری نظامی خواست

به گزارش سفر به روسیه، دولت وفاق ملی لیبی که در طرابلس مستقر است، رسما از دولت ترکیه خواسته از این کشور به صورت زمینی، هوایی و دریایی پشتیبانی نظامی کند.

دولت وفاق ملی لیبی رسما از ترکیه یاری نظامی خواست

بهترین تجربه سفر را با قیمت تورهای ترکیه نوروز 99 در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز سراج روز پنج شنبه رسما از دولت ترکیه خواست از این کشور پشتیبانی نظامی کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولت وفاق ملی لیبی گزارش داده است که در درخواست طرابلس از آنکارا، گفته شده است که لیبی به پشتیبانی نظامی زمینی، هوایی و دریایی ترکیه احتیاج دارد.

این درخواست ساعاتی بعد از آن مطرح می گردد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه لیبی امانت عثمانی و آتاتورک است، گفت ترکیه در حال آنالیز شرایط برای اعزام نیروی نظامی به لیبی است.

به گفته وی، به محض آنکه مجلس ترکیه از تعطیلات خاتمه سال بازگردد، لایحه پیشنهادی دولت برای استقرار نیرو در لیبی را مورد آنالیز قرار می دهد. مجلس ترکیه روز 8 یا 9 ژانویه (18 یا 19 دی) بازگشایی می گردد.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه قرار گرفته است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می گردد. نیروهای شرق لیبی از ماه ها پیش تحت فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی، در کوشش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآورند. فایز سراج نخست وزیر دولت طرابلس می گوید برای دفاع از شهر چاره ای ندارد جز آنکه از ترکیه یاری بگیرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 654

به "دولت وفاق ملی لیبی رسما از ترکیه یاری نظامی خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی رسما از ترکیه یاری نظامی خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید