دمشق: قاطعانه، با تجاوزات ترکیه مقابله می کنیم

به گزارش سفر به روسیه، فارس نوشت: وزارت خارجه سوریه بار دیگر تجاوز ظالمانه ترکیه به خاک خود را محکوم کرد.

دمشق: قاطعانه، با تجاوزات ترکیه مقابله می کنیم
  1. یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که حملات ترکیه بار دیگر نشان می دهد که نظام حاکم بر این کشور، از رهگذر تجاوزات و عدم پایبندی خود به ماحصل فرایند آستانه و توافق سوچی، هیچ گونه صداقتی ندارد.

وی با بیان اینکه ترکیه اصرار دارد که با گروههای تروریستی در یک سنگر باشد، توضیح داد: این مسئله ثابت کننده تأکیدهای سوریه است مبنی بر اینکه رژیم اردوغان، نالایق است و شایستگی آن را ندارد که یکی از [کشورهای] ضامن فرایند آستانه باشد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد، سوریه همچنان با گروههای تروریستی مبارزه می نماید، آنان را مفتضحانه شکست می دهد و میخواهد با تجاوز آشکار ترکیه، با قاطعیت مقابله کند و جلوی تمامی مداخلات ترکیه را برای حفظ تمامیت ارضی خود بگیرد.

این منبع با بیان اینکه سرنوشت تجاوز ترکیه، شکست حتمی است، خاطر نشان کرد، این تجاوز آنکارا برای احیا و نجات گروههای تروریستی است.

وی ضمن انتقاد از حمایت نامحدود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از ترویست ها، تأکید کرد، این گروهها، در راستای اجرای طرحها و برنامه های توسعه طلبانه اردوغان، سوریه را تخریب نموده اند.

دمشق در خاتمه از جامعه بین الملل خواست، نقش آشکار حقوق بین الملل را محکوم نموده و از رفتارهای اردوغان برای حمایت از تروریسم جلوگیری کند.

نظامیان ترکیه با تروریست های همپیمان خود به صورت غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند و در استان ادلب، علیه ارتش سوریه دست به عملیات زده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 790

به "دمشق: قاطعانه، با تجاوزات ترکیه مقابله می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: قاطعانه، با تجاوزات ترکیه مقابله می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید