دستگاه های میکروتونلینگ برای جمع آوری آبهای سطحی بومی سازی شد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری در بعضی استان ها به عنوان یک چالش مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح بوده است.

دستگاه های میکروتونلینگ برای جمع آوری آبهای سطحی بومی سازی شد

این دغدغه سبب شد تا کارگروه تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، به حل این مشکل یاری کند.

بومی سازی دانش فراوری دستگاه های پیشرفته

در یکی از این پروژه ها، دستگاه جدیدی جهت پروژه فاضلاب شهری اهواز طراحی و فراوری شد که حفاری و لوله گذاری درایو اول با پیروزیت به اتمام رسیده و در حال اجرای درایو دوم است.

در این پروژه، یک شرکت دانش بنیان فراوریی در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، پیروز به بومی سازی دستگاه های میکروتونلینگ شده است. این شرکت که 20 سال تجربه کار اجرایی در حوزه تونل های مکانیزه دارد، هم اکنون 6 سال است که به حوزه ساخت ورود نموده که بومی سازی دانش فراوری دستگاه های میکروتونلینگ، یکی از این طرح ها به شمار می رود.

با بومی سازی این دستگاه، زمینه برای صادرات آن به کشورهایی چون آذربایجان و قطر فراهم شده است. دانش بومی شده فراوری این دستگاه ها به گونه ای است که دستگاه متناسب با زمین پروژه طراحی و فراوری می شوند که همین، تفاوت میان این دستگاه با نمونه های خارجی مشابه است.

این فناوری که سبب شد تا در یکی از نمونه ها، گامی بلند در جهت حل پایدار چالش صنعت آب و فاضلاب کشور برداشته گردد، با حمایت های کارگروه تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست و مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت فراوری و توسعه نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1887

به "دستگاه های میکروتونلینگ برای جمع آوری آبهای سطحی بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های میکروتونلینگ برای جمع آوری آبهای سطحی بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید