دانه&zwnjهای شگفت انگیز که خاصیت درمانی دارند

به گزارش سفر به روسیه، برخی ادویه های خاص و مقوی علاوه بر رفع سرد مزاجی بدن، موجب بالا رفتن متابولیسم بدن می شوند.

دانه&zwnjهای شگفت انگیز که خاصیت درمانی دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،برخی افراد تصور می کنند که استفاده از ادویه ها در پخت و پز مواد غذایی نمی توانند اثر مطلوبی داشته باشند، در حالی که سخت در اشتباه هستند. مصرف کردن برخی از ادویه های خاص و مقوی علاوه بر رفع سرد مزاجی بدن، بلکه سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند و برای سوزاندن چربی و لاغر شدن مفید خواهند بود.

ادویه های لاغر کننده چیز های عجیب و غریبی نیستند بلکه آن ها همان ادویه هایی هستند که ما در غذاهایمان گاهی از آن ها استفاده می کنیم. افزودن ادویه ها به غذاها نه تنها عطر و طعم غذاها را متحول می کند، بلکه باعث می شود از خواص ویژه ادویه ها نیز بهره مند شویم.

هل: دانه های هل تقویت کننده معده، ضد نفخ و بادشکن هستند؛ همچنین به هضم غذا نیز کمک می کنند.

سیاه دانه: یکی از بهترین ادویه ها برای سوزاندن چربی شکم و پهلو رسیدن به تناسب اندام، سیاه دانه است.

زیره سبز: زیره سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول است و با جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث کاهش وزن می شود.

زرد چوبه: زردچوبه با دارا بودن کورکومین رگ های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافی باز می دارد، این امر در کاهش وزن و چربی بسیار موثر است.

دارچین: این ادویه پر طرفدار با افزایش متابولیسم که گام مهمی در کمک به کاهش وزن و نیز حفظ وزنی سالم است و همچنین قند خون را نیز تنظیم می کند.

زنجبیل: زنجبیل می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، همچنین باعث احساس سیری در افراد می شود و با توجه به این ویژگی آن، افراد کمتر برای پر خوری وسوسه می شوند.

خردل: خردل می تواند میزان متابولیسم را تا 25 درصد ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه 3 و نیم قاشق چای خوری خردل می توانید روزانه 45 کالری اضافی بسوزانید.

پودر سیر: سیر حاوی ویتامین های A , B , C است و به هضم غذا کمک می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش وزن کمک می کنند.

فلفل: حجم متعادلی از فلفل سیاه یا قرمز به افراد دچار اضافه وزن برای افزایش متابولیسم بدن آن ها در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش توصیه می شود.

رازیانه: رازیانه یکی از ادویه های آشپزی است که کاربرد دارویی زیادی دارد. این دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی است.

دانه گشنیز: دانه گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم و مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، ردی، کلسیم و منیزیم است و موجب کاهش وزن می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1309

به "دانه&zwnjهای شگفت انگیز که خاصیت درمانی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانه&zwnjهای شگفت انگیز که خاصیت درمانی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید