ادویه های معجزه گر را بشناسید

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران : بعضی ادویه های خاص و مقوی علاوه بر برطرف سرد مزاجی بدن، موجب بالا رفتن متابولیسم بدن می شوند.

ادویه های معجزه گر را بشناسید

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،ادویه های لاغر نماینده چیز های عجیب و غریبی نیستند بلکه آن ها همان ادویه هایی هستند که ما در غذاهایمان گاهی از آن ها استفاده می کنیم. افزودن ادویه ها به غذاها نه تنها عطر و طعم غذاها را متحول می نماید، بلکه باعث می گردد از خواص ویژه ادویه ها نیز بهره مند شویم.

هل: دانه های هل تقویت نماینده معده، ضد نفخ و بادشکن هستند؛ همچنین به هضم غذا نیز یاری می نمایند.

سیاه دانه: یکی از بهترین ادویه ها برای سوزاندن چربی شکم و پهلو رسیدن به تناسب اندام، سیاه دانه است.

زیره سبز: زیره سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول است و با جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث کاهش وزن می گردد.

زرد چوبه: زردچوبه با دارا بودن کورکومین رگ های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافی باز می دارد، این امر در کاهش وزن و چربی بسیار موثر است.

دارچین: این ادویه پر هوادار با افزایش متابولیسم که گام مهمی در یاری به کاهش وزن و نیز حفظ وزنی سالم است و همچنین قند خون را نیز تنظیم می نماید.

زنجبیل: زنجبیل می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، همچنین باعث احساس سیری در افراد می گردد و با توجه به این ویژگی آن، افراد کمتر برای پر خوری وسوسه می شوند.

خردل: خردل می تواند میزان متابولیسم را تا 25 درصد ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه 3 و نیم قاشق چای خوری خردل می توانید روزانه 45 کالری اضافی بسوزانید.

پودر سیر: سیر حاوی ویتامین های A , B , C است و به هضم غذا یاری می نماید. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش وزن یاری می نمایند.

فلفل: حجم متعادلی از فلفل سیاه یا قرمز به افراد دچار اضافه وزن برای افزایش متابولیسم بدن آن ها در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش توصیه می گردد.

رازیانه: رازیانه یکی از ادویه های آشپزی است که کاربرد دارویی زیادی دارد. این دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی است.

دانه گشنیز: دانه گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم و مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، ردی، کلسیم و منیزیم است و موجب کاهش وزن می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1311

به "ادویه های معجزه گر را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادویه های معجزه گر را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید