خبرنگاران امسال 448 متخلف زیست محیطی در استان اردبیل دستگیر شدند

به گزارش سفر به روسیه، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال تا به امروز 448 نفر متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

خبرنگاران امسال 448 متخلف زیست محیطی در استان اردبیل دستگیر شدند

سعید شهند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه امسال 363 مورد تخلف زیست محیطی در استان گزارش شده، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با گشت و کنترل مداوم مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد استان پیروز شدند این تعداد افراد را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی گفت: شکار و صید غیرمجاز، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش، ایجاد آلودگی زیست محیطی، تخریب، آتش سوزی و تعلیف غیرمجاز دام از جمله عمده تخلفات زیست محیطی در استان اردبیل است.

وی بیان داشت: امسال در این مدت 2 هزار و 107 قطعه ماهی، 236 قطعه پرنده و 21 راس پستاندار از شکارچیان و صیادان غیرمجاز در استان کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: زنگوله بال، دراج، مرغابی، کبک، قمری، خرگوش، بز کوهی، گرگ و گراز از جمله حیوانات شکار شده در استان هستند.

شهندبا بیان اینکه برخورد قانونی با متخلفان زیست محیطی با جدیت ادامه خواهد داشت، گفت: امسال از متخلفان 25 قبضه سلاح غیر مجاز و 75 قبضه سلاح مجاز کشف شده است.

وی با تقدیر از همکاری دوستداران محیط زیست در استان از عموم شهروندان خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را با شماره تماس 1540 اطلاع دهند.

استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی برای انواع گونه های گیاهی و جانوری زیستگاه مستعدی است، در این استان 353 گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها در اکوسیستم های آبی و خشکی شناسایی شده که این موضوع غنای تنوع زیستی استان را نشان می دهد.

منطقه حفاظت شده نئور، منطقه حفاظت شده مغان و منطقه شکار ممنوع آق داغ، منطقه شکار ممنوع گندمین و منطقه شکار ممنوع شورابیل مهم ترین مناطق حفاظت شده استان اردبیل می باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 808

به "خبرنگاران امسال 448 متخلف زیست محیطی در استان اردبیل دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امسال 448 متخلف زیست محیطی در استان اردبیل دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید