حناچی: همزمان با حذف بزرگراه های طبقاتی در سئول ما صدر را ساختیم ، تغییر میدان امام حسین شتابزده بود

به گزارش سفر به روسیه، شهردار تهران با مقایسه حمل و نقل عمومی در تهران و پایتخت کره جنوبی گفت: دقیقا زمانی که در سئول برای تغییر وضعیت حمل و نقل عمومی بزرگراه های طبقاتی حذف شد ما اینجا بزرگراه طبقاتی صدر ساختیم.

حناچی: همزمان با حذف بزرگراه های طبقاتی در سئول ما صدر را ساختیم ، تغییر میدان امام حسین شتابزده بود

پیروز حناچی در سومین نشست TOD (توسعه شهر بر مبنای حمل و نقل همگانی) با اشاره به الگوهای شهرهای لندن و سئول در اجرای رویکرد انسان محوری گفت: در لندن منطقه فرسوده و خالی از سکنه با سرمایه گذاری، ایجاد مناطق مسکونی و تجاری به یک مرکز پر رونق تبدیل می گردد که بدون اتصال به شبکه حمل و نقل شهری امکان چنین تحولی وجود نداشت.

حناچی اضافه نمود: سئول هم تجربه پیروزی در ایجاد شهر جدید مبتنی بر توسعه حمل و نقل و قطار شهری و عدم تمرکز دارد که بد نیست به آن اشاره کنیم.

شهردار تهران شرح داد: زمانی در اتوبوس های شهری سئول که برای 60 تا 70 مسافر طراحی شده بود 200 نفر سوار می شدند لذا مدیران این شهر تصمیم گرفتند این شرایط را تغییر دهند؛ تغییر این شرایط هم با ایجاد و توسعه پیاده راه ها و پیوستگی بیشتر آنها همراه بود.

وی ادامه داد: حذف بزرگراه ها و تجدید حیات فضا به یاری جریان آب از جمله رویکردهای مدیران شهری سئول برای تغییر وضعیت بود و دقیقا در چنین زمانی مدیران شهری سئول تصمیم به برچیدن بزرگراه های طبقاتی گرفتند، البته در همین زمان بود که ما تصمیم به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر در تهران گرفتیم.

شهردار تهران تاکید نمود: این در حالی است که اجرای پروژه هایی از این دست (رویکردهای انسان محوری) بر شدت گرمایش محیط هم تاثیرگذار بوده و سبب کاهش آن شده است.

وی ادامه داد: در سئول اتفاق دیگری هم افتاد و آن اجرای خط اتوبوس های تندرو است؛ در اجرای این سیستم متولیان آن شهر توانستند عدم تمرکز در شهر را اجرا نمایند و به واسطه اینکه حجم زیادی از ترافیک به تردد دانش آموزان و دانشجویان بر می گشت، مشوق های خوبی برای این قشر در نظر گرفتند تا از سیستمهای حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

شهردار تهران با بیان اینکه در تهران نیز سامانه اتوبوس های تندرو را پیاده کردیم اما باید در نظر داشت الگوی رویکرد انسان محوری برنامه ریزی شده و همه جانبه باشد بیان کرد: در اجرای این الگوها باید اولویت های تهران برای توسعه پیاده راه ها را تعریف کرد که میدان امام حسین(ع) جزء این اولویت هاست.

  • تغییر میدان امام حسین شتابزده بود

حناچی ادامه داد: متاسفانه هنگامی که تصمیم به تغییر میدان امام حسین (ع) گرفته شد نیز شتابزده، سلیقه ای و بدون مطالعه عمل کردیم به طوری که پیاده محوری و انسان محوری که مدنظر بود محقق نشد.

شهردار تهران گفت: ما می توانیم با تجربه ای که داشتیم و کیفیتی که داریم کوشش کنیم از پایلوت (نمونه) پیروز این پروژه ها در شهرهای دیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهر فقط برای خودروها نیست بلکه برای انسان هایی است که در آن زندگی می نمایند اظهارداشت: در تجربه جدید که در تهران صورت می گیرد هیچ شکی نیست که باید پیاده راه ها را توسعه دهیم و از حرکت خودرو بکاهیم اما اگر این توسعه بدون مطالعه باشد و همه جوانب را نبینیم راه گذشتگان را رفته ایم.

  • بچه ها برج میلاد را نماد تهران نمی دانند

شهردار تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به نقاشی های بچه ها و تصویری که از تهران داشتند گفت: امروز دیگر بچه ها برج میلاد را نماد تهران تصویر نمی نمایند، بلکه شهری انسان محور را تصویر می نمایند و ما باید در این جهت گام برداریم.

منبع: معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 463

به "حناچی: همزمان با حذف بزرگراه های طبقاتی در سئول ما صدر را ساختیم ، تغییر میدان امام حسین شتابزده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: همزمان با حذف بزرگراه های طبقاتی در سئول ما صدر را ساختیم ، تغییر میدان امام حسین شتابزده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید