حمله پهپادی یمن به پایتخت سعودی، مواضع نظامی و حیاتی مورد هدف قرار می گیرند

به گزارش سفر به روسیه، فارس نوشت: چند روز پس از حمله پهپادی به یک حوزه نفتی در جنوب شرق عربستان سعودی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز از حمله جدید به پایتخت عربستان سعودی اطلاع داد.

حمله پهپادی یمن به پایتخت سعودی، مواضع نظامی و حیاتی مورد هدف قرار می گیرند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در فیسبوک خود اطلاع داد، حمله وسیعی با پهپاد به یک هدف نظامی مهم در پایتخت سعودی انجام دادیم.

موقعیت ریاض در عربستان سعودی

سرتیپ یحیی سریع در این خصوص شرح داد که حمله امروز با پهپاد صماد-3 و به طور وسیع به یک هدف نظامی مهم در ریاض، پایتخت عربستان سعودی انجام شد و [پهپاد] بدقت به هدف اصابت کرد. به گفته این مقام مسئول یمنی، این حمله در چارچوب توسعه شعاع حمله و پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز و ادامه محاصره آن علیه مردم بزرگ یمن انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن باز هم تکرار کرد که از شهروندان و شرکت ها می خواهد که از مواضع نظامی و حیاتی در عربستان سعودی دوری نمایند چرا که این دو مورد، از اهداف مشروع برای یمن به شمار می رود.

هفدهم اوت (نُه روز پیش) ارتش یمن با ده پهپاد به حوزه و پالایشگاه نفتی الشیبه در جنوب شرق عربستان سعودی و در ده کیلومتری جنوب مرز سعودی با امارات، حمله نموده بود.

حمله هفدهم اوت به حوزه نفتی الشیبه

حمله امروز یمن به ریاض در طول جنگ، اولین بار نیست. دو سال پیش (نوزدهم دسامبر 2017) نیز ارتش یمن از حمله به کاخ یمامه در ریاض با موشک بالستیک اطلاع داده بود.

ارتش یمن در آن موقع از شروع مرحله جدید در مقابله با ائتلاف متجاوز اطلاع داده و اعلام نموده بود که کاخ های رژیم سعودی... و همه تأسیسات نظامی و نفتی، در تیررس ارتش یمن قرار گرفته است. پدافند هوایی ریاض دسامبر 2017 اعلام نموده بود که با آن حمله مقابله نموده است.

شبکه خبری المسیره دو سال پیش، نوع موشک شلیک شده به ریاض را برکان اچ 2 اعلام نموده بود. حمله امروز به ریاض نیز با پهپاد صماد-3 که پیشرفته ترین پهپاد رونمایی شده در ارتش یمن است، اجرا شده است. ارتش یمن پیشتر با این پهپاد، ابوظبی پایتخت امارات را نیز در واکنش به حملات این کشور در یمن، هدف قرار داده بود.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 295

به "حمله پهپادی یمن به پایتخت سعودی، مواضع نظامی و حیاتی مورد هدف قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی یمن به پایتخت سعودی، مواضع نظامی و حیاتی مورد هدف قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید