حسگر ضد آب از غرق شدن نوزادان جلوگیری می نماید

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این نوآوری نجات بخش می تواند سیگنال های کوچک مانند حرکات مفاصل و نبض نوزاد را ردیابی کند و در صورت عدم حرکت پیغام هشداری به اپلیکیشن موبایل بفرستد.

حسگر ضد آب از غرق شدن نوزادان جلوگیری می نماید

حسگرهای ردیابی حرکات زیرآب پدیده تازه ای نیستند اما نمونه ای که به تازگی در نشریه ACS Nano تشریح شده قادر به تنفس است و به این ترتیب می توان آن را به یک دستگاه هوشمند کوچک به اپ همراه نوتیفیکیشن ارسال می نماید، اضافه نمود.

این دستگاه را می توان مانند یک ساعت هوشمند یا ابزاری مخصوص برای شناگران به عنوان گجت پوشیدنی استفاده کرد.

حسگرهای مشابه موجود در بازار نیازمند یک لایه حفاظتی ضخیم هستند که به حساسیت پوستی نیز منجر می گردد اما فناوری تازه با لایه هایی سیلیکون مانند طراحی شده که نیازی به یک قاب حجیم ندارد.

محققان چینی و کره ای برای ساخت حسگر یک تکه پارچه بافته شده از پلی استر را در محلول اکسید گرافن و سپس هیدرویودیک اسید قرار دادند. هنگامیکه نمونه ای از پارچه بافته شده به انگشت فرد متصل و سپس زیر آب خم شد، یک واکنش الکتریکی قابل میزان سنجش فراوری کرد.

محققان حسگر زیستی را با یک مخزن برق و ابزار جمع آوری داده ترکیب کردند تا یک سیستم هوشمند ردیابی حرکات زیر آب بسازند که قادر است به طور بی سیم واکنش های الکتریکی را به اپلیکیشن موبایل منتقل کند.

آنها برای آزمایش حسگر آن را به یک عروسک شناگر دارای موتور متصل کردند. همزمان با حرکت پاهای عروسک حسگر توانست آن را ردیابی کند. بعلاوه هنگامیکه حرکت پاهای عروسک متوقف شد، یک پیغام هشدار سرخ نشان داده شد.

محققان ادعا می نمایند علت این امر آن است که حسگر هوشمند ردیابی حرکات آب گریز است و می تواند به حفظ ایمنی شناگر یاری کند. به همین علت می توان از این ابزار در انواع دیگر حسگرهای زیر آب نیز استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2087

به "حسگر ضد آب از غرق شدن نوزادان جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر ضد آب از غرق شدن نوزادان جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید