حرف آخر چین درباره تایوان در گروه 20

به گزارش سفر به روسیه، وزیر خارجه چین در نشست گروه 20 بار دیگر بر جدایی ناپذیر بودن تایوان از چین تاکید نمود.

حرف آخر چین درباره تایوان در گروه 20

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، وانگ یی، وزیر خارجه چین در نشست گروه 20 در رم تاکید نمود که تایوان آینده ای جز پیوستن به چین نخواهد داشت.

وزیر خارجه چین این اظهارات را در پاسخ به این سوال که کشورهایی مانند آمریکا از مشارکت بیشتر تایوان در سازمان ملل و جامعه بین الملل حمایت میکند، بیان کرد.

مقامات چین در هفته گذشته هشدار داده بودند که تایوان میتواند ریسک بسیار زیادی بر رابطه میان پکن و واشنگتن اعمال کند.

وانگ گفت: تاریخ و واقعیت های حقوقی مربوط به چین واحد چالش ناپذیر است و پیشرفت جمعیت 1.4 میلیارد نفری چین برای ترویج اتحاد صلح آمیز با کشور مادری تغییر ناپذیر است.

در بیانیه وانگ آمده است: کشورهایی که از روی عمد و نیت پیشنهادات خود را به وسیله تایوان مطرح مینمایند، هزینه این کار را خواهند پرداخت.

در روزهای گذشته نیز تسای اینگ ون رئیس تایوان در مصاحبه با سی ان ان رسما حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور را برای آموزش سربازان تایوانی تایید کرد و گفت: یک گروه کوچک از نظامیان آمریکایی در تایوان مستقر هستند تا سربازان تایوانی را آموزش بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد نظامیان آمریکایی مستقر شده در تایوان چقدر است، گفت: تعداد آنها به مقدار ای که بعضی تصور می نمایند، نیست.

وزیر دفاع تایوان نیز تنها حاضر شده است تا به وجود همکاری های گسترده دفاعی و نظامی با آمریکا اشاره کند و شرح بیشتری در مورد ماموریت نظامیان آمریکایی مستقر شده در این کشور نداده است.

آمریکا نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد ولی مهمترین متحد تایوان و بزرگترین عرضه نماینده تسلیحات به آن به شمار می رود.

وزارت خارجه چین پیش از این اعلام نموده است که آمریکا باید به همکاری های نظامی و فروش تسلیحات به تایوان سرانجام دهد تا مانع از لطمه خوردن به روابط دوجانبه گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1807

به "حرف آخر چین درباره تایوان در گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف آخر چین درباره تایوان در گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید