تور ارزان آلمان: حتی با گذشت سه دهه از فاجعه چرنوبیل، قارچ های آلمانی هنوز اثرات این واقعه را نشان می دهند

به گزارش سفر به روسیه، برلین - مقامات ناظر بر امنیت غذایی آلمان، روز آدینه اعلام کرند که حدود 95 درصد از نمونه های قارچ وحشی جمع آوری شده در آلمان در شش سال گذشته هنوز آلودگی رادیواکتیو ناشی از فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال 1986 را نشان می دهد. البته اندازه آلودگی از محدوده قانونی فراتر نرفته است.

تور ارزان آلمان: حتی با گذشت سه دهه از فاجعه چرنوبیل، قارچ های آلمانی هنوز اثرات این واقعه را نشان می دهند

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

دفتر فدرال حفاظت از مصرف کننده و ایمنی غذا (BVL) اظهار داشت که غلظت بالایی از ایزوتوپ های سزیم -137 و سزیم -134 که با مشخصه های انفجار چرنوبیل مطابقت دارند، به ویژه در جنوب آلمان یافت شده.

با این حال، هیچ یک از 74 نمونه آزمایش شده از حد مجاز 600 بکرل پرتوزایی در کیلوگرم فراتر نرفته است.

رآکتور چرنوبیل، واقع در اوکراین، میزان زیادی مواد پرتوزا را به جو منتقل کرد و رادیواکتیویته را در منطقه ها مختلف قاره اروپا پخش کرد و باعث افزایش بروز سرطان در منطقه ها نزدیکتر شد.

در هنگام آلودگی های رادیواکتیو، بیشتر اوقات قارچ ها بیشتر علائم آلودگی را نشان می دهند.

نگرانی از تأثیرات بلندمدت بلایای هسته ای باعث مخالفت عمومی مردم با فراوری انرژی هسته ای شده و در آلمان، اندکی پس از حادثه در نیروگاه فوکوشیمای ژاپن در سال 2011، تصمیم گرفته شد که این نوع انرژی به کلی کنار گذاشته گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1755

به "تور ارزان آلمان: حتی با گذشت سه دهه از فاجعه چرنوبیل، قارچ های آلمانی هنوز اثرات این واقعه را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: حتی با گذشت سه دهه از فاجعه چرنوبیل، قارچ های آلمانی هنوز اثرات این واقعه را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید