جاذبه های گردشگری سئول پایتخت کره جنوبی

به گزارش سفر به روسیه، جاذبه های توریستی سئول (Seoul) را می توان به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم بندی کرد که هر ساله پذیرای میلیون ها توریست از گوشه و کنار جهان هستند.

جاذبه های گردشگری سئول پایتخت کره جنوبی

برای سفر با هزینه تور به پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

سئول (Seoul) پایتخت و بزرگترین شهر کشور کره جنوبی است که توانسته جاذبه های گردشگری سنتی را در کنار مدرنیته در کنار هم جای دهد. قلب سئول از دو منطقه شامل اطراف کلان شهر اینچون (Incheon) و منطقه گیونگی (Gyeonggi) تشکیل شده و شانزدهمین شهر بزرگ جهان است. واژه سئول در زبان کره ای خود به معنای پایتخت است. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری سئول انداخته ایم.

1. کاخ چانگدیوک کونگ

این کاخ یکی از پنج کاخ مشهور سئول می باشد که از طریق پادشاهان سلسلهچوسون بنا شده است. از آنجا که مکان این کاخ در شرق کاخ جیونگ بوک قرار گرفته،چانگ دیوک گونگ همراه با چانگ گیونگ گونگ به عنوان کاخ شرقی شناخته می شوند. محوطهکاخ چانگ دیوک گونگ با تمرکز ویژه ای بر روی ساخت و ساز در اطراف چشم اندازی زیباو طبیعی ساخته شده است. نتیجه این توجه، ترکیبی زیبا از معماری کره ای و طبیعت زیباشده که این بنا رو به چشم نواز ترین کاخ سئول مبدل نموده است. معنای تحت اللفظیچانگ دیوک گونگ، کاخ کامیابی در پاکدامنی هست. این کاخ در سال 1997 در فهرست میراثجهانی یونسکو به ثبت رسید.

کاخ چانگ دیوک کونگ یکی از جاذبه های گردشگری سئول

2. معبد بونگاونسا

معبد بونگ اونسا (BongeunsaTemple) یکمعبد بودایی با قدمت 1200 ساله است که فعالیت های بیشماری را برای آنهایی که بهدنبال یادگیری فعالیت های بودایی های سنتی کره هستند، ارائه می نماید. این معبد با فضایسبز انبوهی احاطه شده است و مواردی مانند کنده کاری روی چوب سوترا (احکام دینبودا) و بلندترین مجسمه کره از مایتریا بودا را در اینجا خواهیم دید. جو موجود درمعبد بونگ اونسا سئول کره جنوبی بسیار آرام و ساکت است و بازدیدنمایندگان معبد شانستجربه زندگی راهبان بودایی همینطور کارهایی مانند تورهای معبد انگلیسی، ژاپنی وچینی، سرویس های سحرگاهی هر روزه، درست کردن فانوس و مراسم نوشیدن چای را دارند.

معبد بونگ اونسا یکی از جاذبه های گردشگری سئول

3. خیابان خریدمیونگ دونگ

خیابان میونگ دونگ یکی از اصلی ترین مراکز خرید و یکی ازجاذبه های گردشگری سئول به شمار می آید که در آن بیشتر برندهای معروف جهان شعبهدارند. در سال 2011 تا 2013 این منطقه عنوان نهمین خیابان خرید گران در جهان را بهخودش اختصاص داد. این خیابان یکی از بهترین مراکز خرید کره جنوبی به شمار می رود.

خیابان خرید میونگ دونگ در سئول

4. کاخ گیونگبوکنگ

کاخ گیونگبوکنگ (Gyeongbokgung Palace)، کاخیاست سلطنتی، واقع در شمال سئول در کشورکره جنوبی است. این کاخ اولین بار در 1394 ساخته شد و سپس در سال 1867 بازسازی شدهاست. این کاخ ، کاخ اصلی و از بزرگترین پنج کاخ بزرگ ساخته شده توسط سلسله چوسون میباشد. نام قصر، Gyeongbokgung، در ترجمه به معنای کاخ درخشان خوشبختی می باشد. اینکاخ بزرگ توسط دولت ژاپن در اوایل قرن بیستمتقریبا نابود شد و درحال حاضر دیوارهای این قصر در حال بازسازی به شکل اولیه آن میباشد.

کلیه بناهایچوبی این قصر در طول جنگ با ژاپن به کلی از بین رفت، از اینرو همیشه در بین دودولت بحث ها و اختلافات زیادی بر سر این مورد بوده است. تا سال 2009 در حدود 40 درصد از ساختمان های اصلی کاخ بازسازی و بازسازی شده اند. امروزه ، این قصر باشکوه برای بازدید عموم باز است. موزه ملیکره، قبلا نیز در محوطه کاخ قرار داشتاما در سال 2005 به مکان دیگری انتقال یافت.

کاخ گیونگبوکنگ یکی از جاذبه های گردشگری سئول

5. بازار دونگدمون

بازار دونگ دمون یک منطقه بزرگ تجاری متشکل از بازارهای سنتی و مراکز خریدست که کل منطقه حول دروازه دونگ دمون را در برگرفته و یک نقطه مشهور در کره بهحساب می آید. اینجا بزرگ ترین منطقه عمده فروشی و خرده فروشی با 26 مرکز خرید بزرگ،30 هزار مغازه و 50 هزار فراوری نماینده است. هر کالایی، از ابریشم و پارچه گرفته تالباس، کفش، لوازم الکترونیکی، چرم، لوازم ورزشی، لوازم اداری، محصولات مرتبط به حیواناتو اسباب بازی در اینجا پیدا می گردد.

هرچند اینجا بیشتر به خاطر بازارهای شبانه اششهرت دارد، اما در تمام ساعات روز جمعیت بسیار زیادی از گردشگران و خریداران را می تواندر آن دید؛ مانند بازار نامدِمون؛ این بازار هم همه چیز می فروشد اما برخلاف آندر تمام ساعات شبانه روز باز است. اصلی ترین علت شهرت و محبوبیت این بازار، توانخریدن هر نوع محصول با بهترین قیمت، در یک مکان و در هر زمان است. خیابان موکجاکولمو (Mukja Golmok) خیابانی مشهور در این بازار، برای امتحانکردن جدیدترین غذاهای کره ای است.

در کنار بازارهای سنتی، مراکز خرید بزرگ، مانندگود مورنینگ سیتی (Good Morning City) و فریا ( Freya) با مجموعه سینماهایشان بُعد دیگری به تجربه خرید دراینجا اضافه می نمایند؛ در حالی که دوتا (Doota) یک سالن کنسرت روباز بزرگ دارد که میزبان رویدادهای مختلف فشن شو، کنسرت، مسابقات مدلینگ و موسیقیکلاسیک کره ای برای گردشگران می گردد.

بازار دونگ دمون یکی از جاذبه های گردشگری خرید سئول

6. روستای باکچون هانوک

روستای باک چون هانوک ( Bukchon Hanok)سئول کره جنوبی مکانی بسیار عالی برای گردشگرانی است که در فرهنگ سنتی کره غرق شدهاند زیرا که در اینجا صدها نوع هانوک یا خانه قدیمی کره ای وجود دارد که از زمانسلسله جوسئون باقی مانده اند. این روستا به زیباترین جاذبه گردشگری تاریخی سئول معروف استکه در آن تعداد زیادی از این هانوک های سنتی مسکونی به عنوان مراکز فرهنگی،مهمانخانه، رستوران و چایخانه مورد استفاده قرار گرفته اند. ورود به این روستای زیبارایگان است اما اگر می خواهید از موزه Gahoe،موزه قلاب دوزی هان سانگ سو و موزه هنرکره دیدن کنید می بایست بلیط تهیه نمایید.

روستای باک چون هانوک در نزدیکی سئول

کلام آخر

شهر سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته ای برخوردار است و متروی آن که هرساله بیش از 200 میلیون مسافر را جابه جا می نماید. متروی سئول سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است. بنابراین بهتر است قبل از مسافرت به این شهر آدرس جاذبه های گردشگری را پیدا نموده و با این وسیله حمل و نقل عمومی در سطح شهر تردد فرمایید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1225

به "جاذبه های گردشگری سئول پایتخت کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری سئول پایتخت کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید