تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان

به گزارش سفر به روسیه، ایروان، پایتخت کشور ارمنستان و شهر محبوب ارمنیان دنیا است که در جوار رود هرازدان و دامنه کوه آرارات واقع شده و از جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری برخوردار است.در ادامه تعدادی از بهترین های آنها را خواهیم دید.

تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارمنستان ارزان هستید و میخواهید از زیباترین شهرهای ارمنستان دیدن کنید با ما همراه شوید.

خانه اپرا

خانه اپرا، نقطه تحول قسمت شمالی شهر است که از طریق پارک ها، کافی شاپ ها و مراکز خرید محصور شده. این ساختمان دارای دو تالار بزرگ است: یکی تالار کنسرت آرام خاچاطوریان و دیگری تالار باله و اپرای ملی. این ساختمان در سال 2003 یک بازسازی کلی شد.

ماتناداران

ماتناداران، در حقیقت کتابخانه باستانی ارمنستان محسوب می گردد که کتاب های خطی زیادی دارد و در بزرگترین خیابان ارمنستان قرار گرفته است. در این کتابخانه حدود 17.000 کتاب دست نوشته ارمنی و 100.000 سند قرون وسطائی و مدرن وجود دارد. این کتابخانه در قرن پنجم توسط مشتوت در واگارشاپات (اشمیادزین) ساخته شد.

در اوایل قرن 19 ، بعد از جنگ، تنها 1800 عدد کتاب دست نوشته در اشمیاتزین باقی ماند و بقیه آن ها سوزانده و پاره شدند. بعد از کشتار دسته جمعی ارامنه در جنگ جهانی اول، بسیاری از کتاب ها گم شدند و تصمیم به جمع آوری مجدد کتاب ها گرفته شد. بالاخره در سال 1959با تحقیق و آنالیز های فراوان، توانستند کتابخانه فعلی را تأسیس و سعی بر این شد که از کتاب های خطی و باستانی مراقبت بیشتری به عمل بیاید.

در یکی از ستون های این کتابخانه، مجسمه ای از مشتوت قرار گرفته است که با نظم و انضباط، در حال یاد دادن الفبای خود است و مجسمه شش محقق و نویسنده بزرگ دیگر نیز، در کنار در قرار گرفته است. مجموعه نمایشگاهی بیرونی، شامل کتیبه ها و سنگ قبرهای حکاکی شده بر روی سنگ هایی است که خاچکار آن ها را از مناطق باستانی اطراف ایروان، جمع آوری نموده است. داخل نیز مجموعه ای از کارهای علمی و فیلسوفانه یونانی ها، رومی ها، کتاب های دست نوشته ایرانیان و اعراب و … است.

موزه مارتیروس ساریان

این موزه، گالری و تعدادی از آثار به جا مانده از هنرمند بزرگ ارمنستان مارتیروس ساریان را نگه داری می نماید. گفته می گردد تعدادی از آثار نقاشی او در موزه های پاریس و مسکو نگه داری می گردد. بازدید خود را از طبقه بالا آغاز کنید که کارهای حزن انگیز و متأخر او در آن جا قرار گرفته است.

موزه خاورمیانه

این موزه در خیابان آرام قرار گرفته و طبعا به اشیا و آثار مربوط به منطقه خاورمیانه می پردازد.

کلیسای سورپ سارجیس

این کلیسا نزدیک موزه کنده کاری روی چوب، قرار گرفته است. کلیسای سورپ سارجیس در سال 1853 ساخته شده است و مراسم مذهبی روزهای یکشنبه و گروه کر آن بسیار دیدنی است.

مادر ارمنستان

این مجسمه بزرگ 23 متری، در خیابان مسروپ مشتوت، در میدانی که به سبک معماری شوروی سابق ساخته شده، قرار گرفته است. این مجسمه دارای ستون هایی است که با لامپ و فواره های زیادی تزئین شده. پارک حقتاناک در نزدیکی مجسمه قرار گرفته است. این پارک بسیار سر سبز است و دارای چرخ و فلک مخصوص بچه ها و کافه ها و رستوران های کوچک است.

موزه و یادبود کشتار ارامنه

موزه کشتار ارامنه، به خوبی بیانگر درد و رنج مردم ارمنستان در کشتار سالهای 1915 تا 1922 در زمان امپراطوری عثمانی است. این موزه در زیرزمینی که دارای عمارت بزرگی از سنگ خاکستری است، قرار گرفته. تصاویر بسیار بزرگ آنجا (که بیشترشان دارای شرحاتی به زبان انگلیسی هستند) به خوبی بیانگر عمق فاجعه کشتار دسته جمعی ارامنه در آن موقع هستند. برای نشان دادن چهره دیومنشانه دولت عثمانی نیاز به شرح اضافی نیست، عکس ها خود توصیف کننده چهره عثمانی ها در اواخر 1914 هستند.

دستگیری و کشتار رهبران و روشنفکران جامعه در 24 آوریل 1915، سرآغاز کابوس شبانه آن تابستان بود. در سراسر آناتولیا مردان بازداشت شده و از شهر های خود به نزدیک ترین خط مرزی برده شده و به رگبار بسته شدند. زنان و بچه ها نیز از شهرهای خود اخراج و به صحراهای سوریه برده شدند. آخرین عکس این موزه مربوط به تصویری از پرورشگاهی در صحراهای سوریه است. بازدید از این موزه رایگان است.

گالری هنر ملی

این گالری، کارهای هنرمندان بزرگ اروپایی را در خود جای داده است و در جنگ جهانی دوم به راه افتاده است. آثار هنرمندانی مانند دوناتلو، تینتورتو، کوربت، تئودور روس، رودن و جان ون دایک را داراست. تعدادی از نقاشان روسی، ارمنی و مجسمه سازان و هنرمندان گرافیست مانند مارتیروس ساریان، یروان کوچار و سرداک آراکلیان، آثار خود را در این نمایشگاه به معرض بازدید گذاشته اند.

موزه هنرهای مردمی ملی ارمنستان

این موزه، صنایع دستی مردم ارمنستان را به نمایش می گذارد و نشان دهنده تأثیرات نامتعارف شرق بر فرهنگ ارمنستان است. در این موزه، آثار بسیار زییایی از حکاکی بر روی چوب نیز قابل مشاهده است.

موزه هنری های روسی

این موزه، حدود 200 اثر از کارهای هنرمندان روسی قرون 19 و 20 را به نمایش گذاشته که از طریق پروفسور آرام آبراهامیان به این موزه اهدا شده است.

میدان جمهوری هانراپتوتیان هراپاراک

میدان جمهوری یا میدان لنین سابق، توسط بهترین ساختمان های شهر، مانند هتل ماریوت، گالری هنر ملی و موزه تاریخ طبیعی دولتی ارمنستان احاطه شده است. در موزه تاریخ ارمنستان، معماری دوره استالین با معماری ارمنی مخلوط شده. در مرکز میدان، که برخلاف میدان های معمولی بیشتر بیضی است تا گرد، از سنگ مرمر درجه یک و براق استفاده شده. بازسازی و تعمیرات صورت گرفته روی میدان جمهوری، این میدان را تبدیل به قطب گردشی در بعدازظهرهای گرم و شب ها نموده است.

موزه دولتی تاریخ ارمنستان

در این موزه، سنگ های زمان غارنشینان در دره هرازدان تا ستاره شناسی و متالورژی مربوط به 3000 سال قبل از متسامور، امپراتوری اورارتو و اتحاد قبایل هایک به ملتی واحد در قرن 6 قبل از میلاد، به نمایش گذاشته شده. این موزه در هانراپتوتیان هراپاراک قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 665

به "تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید