فراوری بیش از 95 درصد از تجهیزات آب و فاضلاب در کشور

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/قم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: در حال حاضر به فناوری خوبی در فراوری تجهیزات دست یافته ایم و بیش از 95 درصد از تجهیزات آب و فاضلاب در کشور فراوری می گردد.

فراوری بیش از 95 درصد از تجهیزات آب و فاضلاب در کشور

علی جان صادق پور امروز 11 دی ماه در نشست خبری در سالروز تشکیل شرکت آب و فاضلاب کشور مطرح نمود: این شرکت با قوانین پویا و مترقی در جهت خدمت به مردم، در سال 69 در مجلس تصویب شد و پیروزیت های خوبی در تامین آب سالم در سطح کشور رقم خورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: هم اکنون با وجود دشواری هایی در انتقال آب و هزینه های بالا، تمام شهروندان قمی به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند.

وی اعلام کرد: همچنین با تمهیدات لازم،بیش از 50 درصد شهروندان به شبکه انتقال فاضلاب شهری دسترسی دارند و با فعالیت 4 تصفیه خانه فاضلاب،بیش از 600 هزار نفر تحت پوشش هستند.

جان صادق پور گفت: شرکت آب و فاضلاب قم بیش از 2هزار و 300 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب را در سطح استان ایجاد نموده است و آب سالم در دسترس شهروندان واقع شده است.

وی گفت: همچنین حدود 328 هزار انشعاب آب و 112هزار و 600 فقره انشعاب فاضلاب در استان قم وجود دارد و در دولت دهم و یازدهم نیز، شبکه انتقال و توزیع آب قم 202 کیلومتر توسعه یافت و حلقه های چاه آب استان قم از 6 به 71 حلقه افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: در این دوره،118 کیلومتر خطوط انتقال اصلاح شد و شبکه جمع آوری فاضلاب شهری به میزان 265 کیلومتر گسترش پیدا کرد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر به فناوری خوبی در فراوری تجهیزات دست یافته ایم و بیش از 95 درصد از تجهیزات آب و فاضلاب در کشور فراوری می گردد، هر چند گرانی تجهیزات،هزینه خدمات را افزایش می دهد.

جان صادق پور اضافه کرد: بهره گیری از آزمایشگاه مرکزی پیشرفته یکی از نقاط قوت شرکت آبفای قم است و کیفیت آب به طور مداوم مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد.

وی توضیح داد: در این مدت بیش از 107 هزار و 500 حادثه در حوزه آب و فاضلاب رفع شد، در این خصوص سامانه تست کنتور از شبکه اینترنت به زودی راه اندازی می گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم درباره برنامه های آینده نیز مطرح نمود: 15 طرح بااعتبار بیش از 141 میلیارد تومان در امسال عملیاتی می گردد، البته در یک سال گذشته بیشترین پروژه ها به انتها رسید.

وی اعلام کرد: با همه تحریم ها و سختی هایی که پیش رو داشتیم،در ارائه خدمات،هیچ گونه کمبودی اتفاق نیفتاد و در بسیاری از بخش ها نیز رشد چشمگیری نسبت به قبل شاهد بودیم.

جان صادق پور گفت: یکی از مطالبات جدی مردم،شبکه فاضلاب پردیسان است که با اقدامات اجرایی مشکل 7 هزار مسکن مهر حل می گردد و به شبکه وصل خواهند شد.

وی اضافه کرد:همکاری خوبی در جهت توسعه خدمات با شهرداری شکل گرفته است که در استفاده از آب های خاکستری در بخش آبیاری فضای سبز شهری،تحولات خوبی ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در مورد اقدامات صورت گرفته نیز گفت: فراوری برق به میزان303 هزار و 145 کیلو وات، تاسیس چهار آزمایشگاه پیشرفته، ایجاد سامانه GISو سامانه 122 از جمله این فعالیت هاست.

وی مطرح نمود: این شرکت در عرصه های مختلف پیروز به کسب رتبه های برتر در جشنواره های استانی و ملی شد و بنا داریم با استفاده از همه امکانات در توسعه خدمات پیروز باشد.

جان صادق پور توضیح داد: امسال 90 میلیارد تومان درآمد داشتیم که با وجود افزایش 7 درصدی آب، نسبت به قبل کاهش داشته است چرا که با افزایش هزینه ها روبرو ایم، در این خصوص درآمدهای شرکت آب و فاضلاب قم برای توسعه خدمت رسانی به شهروندان و توسعه شبکه های انتقال آب و جمع آوری فاضلاب هزینه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 684

به "فراوری بیش از 95 درصد از تجهیزات آب و فاضلاب در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 95 درصد از تجهیزات آب و فاضلاب در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید