مشخص تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال، سرپرست بزودی معرفی می گردد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، رقابت های لیگ ملت های والیبال با کسب عنوان پنجمی برای ایران و قهرمانی روس ها به انتها رسید. مسابقاتی که والیبال ایران بدون رئیس شروع کرد و با وعده مسئولان برای برگزاری مجمع پس از انتها رقابت ها همراه بود. حال مسابقات به انتها رسیده است و جامعه والیبال منتظر تحقق وعده وزارت ورزش هستند.

مشخص تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال، سرپرست بزودی معرفی می گردد

* مشخص سرپرست امری هزینه زا است

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان روز 29 دی ماه 95 در جمع رؤسای فدراسیون های ورزشی، مشخص سرپرست تا برگزاری انتخابات مجدد رؤسای فدراسیون ها را امری هزینه زا و مشکل آفرین برای ورزش و مدیریت فدراسیون های ورزشی دانست و گفت: در اساسنامه هم چنین چیزی نداریم و بهتر است با رعایت قانون و پیش بینی زمان بندی اتمام دوره ریاست قبلی ثبت نام ها صورت گیرد و بعد از تأیید نامزدها و تا زمان برگزاری انتخابات جدید، رئیس فدراسیون همچنان عهده دار مدیریت امور فدراسیون باشد. تصور من این است در همان روزی که رئیس فدراسیون قبلی زمان مدیریتش به سرانجام می رسد انتخابات جدید برگزار گردد.

* آفت فدراسیون ها سرپرستی اداره شدن آنها است

وی همچنین در بهمن ماه 95 در این باره مطرح کرد: چیزی که برای من خیلی عجیب است و به نظرم آفت فدراسیون ها و ورزش است، سرپرستی اداره شدن فدراسیون هاست. سرپرستی اداره شدن را از هر زاویه نگاه کنیم، قابل نقد است. فردی که سرپرست است، چون می داند موقتی است، اصلاً نمی تواند برنامه ریزی بلندمدتی داشته باشد؛ در نتیجه دنبال تأمین منابع اقتصادی نمی رود، ضمن اینکه ممکن است یک سری ولخرجی ها داشته باشد. من معتقدم که با مشخص سرپرست، حتی به مدت سه ماه، به روال جاری فدراسیون ها لطمه می زنیم.

* بی ثباتی مدیریتی

والیبال ایران که از سال 68 تا سال 96 با ریاست یزدانی خرم و داورزنی تنها رنگ دو رئیس فدراسیون را به خود دید که افتخارات این رشته نتیجه همین ثبات مدیریتی بود حال پس از برکناری احمد ضیایی در آذر 97 با سرپرست اداره می گردد و سرپرستی داوری در آستانه 9 ماهگی قرار گرفته است.

* رد مدت زمان قانونی از سوی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها

در مجموع برای سرپرست ها و مدت زمان فعالیت آنها همواره ابهامات زیادی مطرح بوده است. بعضاً دوره سرپرستی 3 ماهه عنوان می گردد اما در بعضی محافل هم از 6 ماه به عنوان زمان مشخص شده برای مدیریتِ سرپرست ها یاد می گردد. مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها در تاریخ 24 فروردین ماه 98 اما هر دو زمان مطرح شده را رد نموده و تاکید دارد که در هیچ آئین نامه ای برای حضور سرپرست ها در فدراسیون ها محدودیت زمانی مشخص نشده است.

* هیچ مصوبه قانونی وجود ندارد!

سید محمد شروین اسبقیان در تبادل نظر با خبرنگاران در این رابطه گفت: در خصوص مدت زمانی که سرپرست ها می توانند در فدراسیون ها حضور داشته باشند و مدیریت نمایند، هیچ مصوبه قانونی وجود ندارد. دوره های 3 یا 6 ماهه که بعضاً از آنها به عنوان زمان قانونی مدیریت سرپرست ها یاد می گردد هم صحت ندارد. به همین دلیل در انتخاب سرپرست برای فدراسیون ها و حکمی که برایشان صادر می گردد هیچ اشاره ای به مدت زمان فعالیت شان نمی گردد. فقط تاکید می گردد که در اولین فرصت شرایط را برای برگزاری مجمع انتخاباتی مهیا نمایند. البته عرف این است که سرپرست ها 6 ماه در فدراسیون خود حضور داشته و طی این مدت همکاری های لازم را برای برگزاری انتخابات داشته باشند. اگر هم این مدت زمان به سرانجام رسید و به هر دلیلی انتخابات برگزار نشده بود، رئیس مجمع که وزیر ورزش است تصمیم لازم را می گیرد. بنابراین فعالیت سرپرست ها بعد از 3 یا 6 ماه به هیچ وجه غیرقانونی نیست.

* سرپرست بزودی معرفی می گردد

باوجود سپری شدن امور والیبال با سرپرست، رسانه ها از مدتها قبل بارها تاکید نمودند که این فدراسیون به دلیل شرایطی که دارد باید هر چه سریعتر مشخص تکلیف گردد و انتخابات آن زودتر برگزار گردد.

با این حال وزارت ورزش تاکید نمود در سرانجام رقابت های لیگ ملت ها اقدامات لازم برای برگزاری این انتخابات را صورت خواهد داد. خبرنگاران کسب اطلاع کرد بزودی سرپرست جدید برای فدراسیون والیبال معرفی خواهد شد تا افشین داوری شانس حضور در انتخابات را پیدا کند.

گفته می گردد داوری میخواهد برای ریاست ثبت نام کند و به همین خاطر بزودی سرپرست جدید معرفی خواهد شد. در صورتی که داوری از تصمیمش منصرف گردد و نخواهد برای ریاست اقدام کند، مسئولیت فدراسیون تا برگزاری انتخابات را برعهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 234

به "مشخص تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال، سرپرست بزودی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال، سرپرست بزودی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید