تصاویر ، رزمایش بزرگ آمریکا و ژاپن در اوج تنش با چین و کره شمالی

به گزارش سفر به روسیه، رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا با مشارکت بیش از 2000 پرسنل ارتش های دو کشور شروع شد و تا روز نهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

تصاویر ، رزمایش بزرگ آمریکا و ژاپن در اوج تنش با چین و کره شمالی

به گزارش خبرنگاران، در بحبوحه تنش های اخیر بین واشنگتن و متحدانش در شرق آسیا با پکن و پیونگ یانگ، رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا شروع شد.

شبکه تلویزیونی ان اچ کی عصر یکشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا با در شهر یاماتو در استان کوماموتو در جزیره کیوشو کلید خورد.

به نوشته وبگاه ریانووستی، حدود 1400 پرسنل ارتش ژاپن و نزدیک به 700 نظامی آمریکایی در این رزمایش ها که تا 9 سپتامبر ادامه خواهد داشت، مشارکت می نمایند.

در رزمایش روز یکشنبه، حدود 150 نظامی از هر دو کشور شرکت داشته و انهدام اهداف در فاصله حدود 2 هزار متری به وسیله سامانه های موشکی ضد تانک جاولین ساخت آمریکا تمرین شد.

حدود دو هفته پیش نیز پنتاگون بیان کرد که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اخیراً در یک رزمایش دفاع موشکی بالستیک در سواحل هاوایی شرکت کردند و تمرینات نظامی ترکیبی را با نیم نگاهی به کره شمالی و چین انجام دادند.

این رزمایش ها در حالی برگزار شده که روابط آمریکا با چین بر سر سفرهای پی درپی مقامات این کشور به تایوان و بعلاوه روابط کره شمالی با همسایگانش به علت اصرار برای خلع سلاح اتمی این کشور به تیرگی گرویده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2066

به "تصاویر ، رزمایش بزرگ آمریکا و ژاپن در اوج تنش با چین و کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، رزمایش بزرگ آمریکا و ژاپن در اوج تنش با چین و کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید