تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به مناسبت درگذشت عالمی

به گزارش سفر به روسیه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی، درگذشت دکتر اکبر عالمی استاد سینما و عضو شورای علمی پژوهشی این بنیاد را تسلیت گفت.

تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به مناسبت درگذشت عالمی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، متن پیغام تسلیت آقای علیرضا تابش به این توضیح است:

انالله و انا الیه راجعون

در نهایت تٲلم و اندوه، یکی دیگر از اساتید و پیشکسوتانِ وزینِ سینما و تلویزیون ایران، دعوتِ حق را لبیک گفت.

نسل های مختلف علاقه مند به سینما در ایران، یا شاگرد استاد بودند و یا به خاطر دانش و اجرای مسلط و تاثیرگذار این استاد فقید، شیفته سینما شدند.

دریغ و هزاران دریغ که افتخار ایستادن در کنار ایشان کوتاه بود و این معلم باسواد سینما و رسانه، انتها امروز در جدال با کرونا به رحمت خدا پیوست.

درگذشت مرحوم مغفور، دکتر اکبر عالمی که عمرِ شریفش را صرفِ پژوهش، تعلیم و پروراندنِ نسل های مختلفی از سینماگران این سرزمین کرد، به خانواده محترم و دوستداران و شاگردان ایشان و خانواده صاحب عزای سینمای ایران، تعزیت و تسلیت عرض کرده، از درگاه پروردگار لطیف، برای روح سترگش، علو درجات و آرامش ابدی مسألت می نمایم.

زنده یاد اکبر عالمی (متولد تیر 1324 در اهواز) مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کار های وی در سبک مستند عرضه شده اند.

وی دانش آموخته رشته سینما از دانشکده هنر های دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان است. او از سال 1379 تا 1386 عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

لازم به ذکر است اردیبهشت 1395 همزمان با زادروز زنده یاد استاد اکبر عالمی و روز معلم، در نشستی صمیمی و خاطره انگیز در بنیاد سینمایی فارابی از وی تجلیل شد و بعد از این نشست ایشان عضویت در شورای علمی پژوهشی بنیاد را پذیرفت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1191

به "تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به مناسبت درگذشت عالمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به مناسبت درگذشت عالمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید