برگزاری جشنواره گردشگری در مسیر سفیدکوه در 29 اردیبهشت

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، برگزاری جشنواره گردشگری در مسیر سفیدکوه در 29 اردیبهشت صورت می گیرد.

برگزاری جشنواره گردشگری در مسیر سفیدکوه در 29 اردیبهشت

ابراهیم جلیلی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی ملایر با اشاره به بکر بودن این طرح اضافه کرد: در این جشنواره یک زنجیره جهانگردی در روستاهای انجیره، بهاره، علیمراد خواه، چشمه ساران، زاغه انوچ، قشلاق انوچ و منظره ها طبیعی دهستان سفیدکوه ایجاد می گردد.

وی با بیان اینکه بازدید از منطقه ها طبیعی و صرف چای و قهوه و پخت و ارائه غذاهای سنتی و محلی در این جشنواره از برنامه های جانبی است، اضافه کرد: بعلاوه پیاده روی خانوادگی و ماهیگیری در روستای انوچ با حضور علاقمندان و شرکت کنندگان برگزار می گردد.

این مقام مسئول در خصوص این جشنواره شرح داد: هدف جشنواره تعریف کردن یک مسیر جهانگردی از سمت جاده آورزمان و روستای انوچ تا روستای انجیره است و روستاهای مابین این دو روستا را شامل شده و این مسیر زیبا با برگزاری یک رویداد برای جهانگردان معرفی می گردد.

جلیلی اعلام نمود: سال جاری این رویداد در روستاهای انجیره، بهاره، علیمراد خواه، چشمه ساران، زاغه انوچ و قشلاق انوچ برگزار شده و برگزاری همایش پیاده روی، برنامه های فرهنگی مفرح و ماهیگیری در کار سد خاکی روستای انوچ از جمله محورهای این جشنواره بشمار می رود.

وی اظهار کرد: با این تبلیغات و نحوه برگزاری رویداد و این عنوان ارائه شده برای جشنواره با نظارت و همکاری اداره میراث فرهنگی، انتظار می رود با استقبال خوب اهالی روستاها، جهانگردان و مسافران روبرو گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر توضیح داد: برگزاری این نوع جشنواره ها باعث می گردد هم در بحث آموزش مردم مطلع شوند و هم ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ها بکر روستایی معرفی گردد. بعلاوه برگزاری این نوع جشنواره ها در زمینه ارتقای زیرساختها و حمل و نقل جاده ای، معرفی آثار تاریخی، تشویق مردم به ایجاد خانه های بومگردی و ایجاد باغ های جهانگردی کشاورزی، حفظ و معرفی غذاهای سنتی، آشنا شدن مسئولان با آن منطقه ها، جذب جهانگرد و جهانگرد، رونق مالی و اشتغالزایی در روستاها موثر است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2181

به "برگزاری جشنواره گردشگری در مسیر سفیدکوه در 29 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره گردشگری در مسیر سفیدکوه در 29 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید