بازسازی زن سالمندی که در قرون وسطی در نروژ زندگی میکرد در قامت یک مدل سه بعدی

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، بازسازی زن سالمندی که در قرون وسطی در نروژ زندگی میکرد در قامت یک مدل سه بعدی صورت گرفت.

بازسازی زن سالمندی که در قرون وسطی در نروژ زندگی میکرد در قامت یک مدل سه بعدی

مدل سه بعدی زن سالمندی که یک چوب دستی در دست دارد با زنان سالمند امروزی که در شهر قدم می زنند، بی شباهت نیست. در حقیقت این زن حدود 800 سال پیش در نروژ زندگی میکرد و این مدل سه بعدی براساس اسکلت او در ابعاد یک انسان واقعی ساخته شده است.

الن گرو باستان شناس دانشگاه علوم و فناوری نروژ (NTNU) در هفتم اکتبر امسال میلادی مدل سه بعدی به نام تورا (Tora) را به وسیله فیسبوک به دنیا معرفی کرد. تورا اکنون به عنوان بخشی از یک نمایشگاه در موزه (NTNU) به نمایش گذاشته شده است. نام این زن به وسیله یک همه پرسی در نروژ انتخاب شد.

تورا در اواخر 1200 میلادی به دنیا آمد و در شهر تروندهایم واقع در نروژ زندگی میکرد. در آن دوره کلانشهرهای قرون وسطایی با سرعت زیادی رشد میکردند و صنعتگران و تاجران در آنها سکونت داشتند.

با اینکه هیچ سند تاریخی درباره تورا وجود ندارد اما باستان شناسان براساس سرنخ های بجای مانده در اسکلت و محل کشف او داستانی را درباره زندگی این زن قرون وسطایی روایت نموده اند.

الن گرو در ایمیلی به لایوساینس نوشت: می دانیم که او در محوطه کلیسا و در نزدیکی خیابانی که محل سکونت تاجران بود دفن شده است. بر این اساس میتوان نتیجه گرفت او احتمالا در خانواده تاجرزاده زندگی نموده است.

باستان شناسان تردید دارند افرادی که در محوطه این کلیسا دفن شده اند، کاملا ثروتمند بوده باشند.

الن گرو اضافه نمود: از آنجایی که تورا در زمان مرگ حدودا 65 ساله بوده و با توجه به اینکه در آن دوره سن زیادی برای عمر کردن محسوب میشد، معتقدیم که او باید زندگی خوبی را سپری نموده باشد.

با توجه به وجود انحراف در ستون فقرات تورا، گرو و اعضای گروهش به این نتیجه رسیده اند که این زن سالمند با ظاهری خمیده حرکت میکرد. او بعلاوه مدتها قبل از مرگش بدون دندان فک پایین زندگی نموده است. از نظر باستان شناسان، خمیدگی در ستون فقرات و فقدان دندان نشان دهنده سختکوشی او است.

الن گرو برای اینکه مدل تورا را به طبیعی ترین شکل ممکن بازخلق کند با توماس فولدبرگ یک گریمور دانمارکی همکاری کرد. به رغم سایر بازسازی های چهره که با استفاده از ایکس ری و سی تی اسکن انجام می گردد، گرو برای خلق مدل سه بعدی این زن قرون وسطایی بر اسکلت او تمرکز کرد. فولدبرگ برای پوست تورا از سیلیکون استفاده کرد و لکه های کبدی را با دست روی صورت و سایر نقاط بدن او طراحی کرد.

گرو بیان نمود: تک تک تارهای مو، ابروها، مژه ها و صورت او جداگانه و تک به تک متصل شده است. این حقیقتا یک اثر هنری شگفت آور است.

برای پوشش تورا، ماریان ودلر استاد دانشگاه پارچه در دپارتمان باستان شناسی دانشگاه اسلو نروژ یافته های باستان شناسی دوران زندگی تورا را مورد آنالیز قرار داد و سپس از متخصصان طراحی لباس برای پوشش تورا یاری گرفت.

Nille Glæsel متخصص طراحی لباس های دوران وایکینگ و قرون وسطی است و با در نظر گرفتن روش های دوخت و دوز قرون وسطی لباس تورا را طراحی کرد.

گرو درباره لبخندی که تورا بر چهره دارد نیز گفت: برای ما بسیار اهمیت دارد که دیدار مخاطبان با تورا گرم باشد تا بهتر بتوانند با یک انسان قرون وسطایی ارتباط برقرار نمایند. مردم همواره فکر می نمایند دوران قرون وسطی تاریک و سنگین بوده است اما در آن دوران نیز خوشی و شادی وجود داشته است، مردم همدیگر را دوست داشتند و بعضی از آنها عمری طولانی سپری کردند. زندگی تورا سخت بوده است اما او قطعا روزهای خوبی را هم تجربه نموده است. امیدوارم مردم متوجه شوند مردم قرون وسطی نیز شبیه ما بودند. احساساتی شبیه ماه داشتند و در مجموع مردمی شبیه ما بودند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2108

به "بازسازی زن سالمندی که در قرون وسطی در نروژ زندگی میکرد در قامت یک مدل سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی زن سالمندی که در قرون وسطی در نروژ زندگی میکرد در قامت یک مدل سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید