ایده های جذاب برای تفکیک فضای خانه

به گزارش سفر به روسیه، دکوراسیون خانه های مدرن امروزی به صورت طراحی باز صورت می گیرد. طراحان و معماران به جای دیوارکشی استفاده از پانل های جداکننده را پیشنهاد میدهند زیرا این پانل ها نسبت به دیوارهای معمولی خانه را زیباتر کرده و مانع ورود نور به فضاهای مختلف نمی شوند. یکی از مزیت های استفاده از پانل های جداکننده ایجاد فضایی روشن با نور طبیعی در خانه است و همین امر باعث فزونی آنها نسبت به دیوارهای معمولی شده است. در عصر حاضر با عملی شدن ایده های خلاقانه, پانل های تفکیکی در طرح ها و رنگ های مختلفی طراحی و ساخته می شوند که با توجه به نوع دکوراسیون خانه خود می توانید آنها را انتخاب کرده و برای جدا نمودن فضاهای مختلف خانه استفاده نمائید. این نوشته به معرفی انواع طرح های پانل جداکننده پرداخته است و ایده های نوینی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید خانه خود را به بهترین شکل طراحی نمائید. با ما همراه باشید:

ایده های جذاب برای تفکیک فضای خانه

قفسه کتاب

هیچ چیزی بهتر از یک جداکننده چند منظوره برای تفکیک فضای بین دو مکان نیست. قفسه کتاب ایده ای بسیار مناسب برای تفکیک فضاست. برای سهولت در جابه جایی قفسه کتاب میتوان زیر آن چرخ قرار داد تا در صورت تمایل هر جایی که می خواهید آنها را منتقل کنید.

یک قفسه کتاب با قفسه های باز می تواند اتاق نشیمن را بدون ایجاد مانعی برای عبور نور تفکیک کند.

قفسه کتاب به عنوان دیواری جدا کننده بین اتاق نشیمن و اتاق خواب نیز به کار می رود. وجود چنین دیواری باعث خصوصی شدن اتاق خواب ها در خانه هایی با طراحی باز می گردد.

در سوئیت کوچکی که در تصویر زیر مشاهده می کنید دیوار بین اتاق نشیمن و اتاق خواب که دارای قفسه و طبقه است هم به عنوان دیوار جداکننده و هم به عنوان مکانی برای قرار دادن وسایل در نظر گرفته شده است.

کمدی که در وسط فضای زیر قرار گرفته است از یک طرف مکانی برای قرار دادن ظروف چینی و وسایل آشپزخانه برای اتاق غذاخوری و از طرفی دیگر مکانی برای قرار دادن تلویزیون رو به اتاق نشیمن است.

پانل های آویز از سقف

اگر خانه شما دارای کفپوشی زیبا و ایده آل است می توانید از پانل هایی بهره ببرید که از سقف آویزان می شوند.

پانل های جدا کننده با اشکال هندسی

گاهی اوقات جداکننده فضا در واقع یک پانل گرافیکی ست که فضا را تفکیک می نماید بدون آنکه مانعی برای دید و تردد بین دو فضا ایجاد نماید. این پانل ها نمایی جذاب و زیبا به اتاق می بخشند و برای همواره در ذهن میهمانان خواهد ماند. ایده هایی که در زیر به آنها اشاره شده ایده هایی جدید برای اعمال در فضای خانه های مدرن امروزی می باشند.

پانل های فلزی که با طرح ساقه و برگ طراحی شده اند نه تنها فضا را تفکیک می نماید بلکه هنگام تابش نور خورشید سایه های زیبا بر کف اتاق می اندازد.

نصب هوشمندانه دیوار گرافیکی ایده ای دیگر برای جدا نمودن فضای خانه است. این دیوار از یک طرف به عنوان تخته بالای تخت خواب و از طرف دیگر به عنوان میزی برای استفاده کاربرد دارد.

پانل هایی که از آجرهای چوبی ساخته می شوند نمایی گرافیکی به فضای خانه می بخشند و برای جداسازی فضای اتاق نشیمن از اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار می گیرند.

پانل های ساخته شده از باریکه های چوب

تخته چوب های باریک و ساده را میتوان برای ایجاد مکانی کوچک و صمیمی بدون محدود کردن فضا مورد استفاده قرار داد. با توجه به دکوراسیون خانه استفاده از این پانل ها نمادی از سبک معاصر و سبک مدرن است. جداکننده چوبی که در فضای زیر استفاده شده, یک کتابخانه کوچک برای مطالعه ایجاد و آن را از دیگر فضاها مجزا کرده است.

نورپردازی و قرار دادن گل و گیاه در کنار پانل های چوبی نمایی بسیار زیبا در فضای خانه ایجاد می نماید.

چوب های باریکی که در پانل جداکننده زیر به کار رفته با تن تیره رنگ آمیزی شده و نمایی زیبا به خانه معاصر زیر بخشیده است.

پنل چوبی زیر برای پنهان نمودن راه پله در خانه مورد استفاده قرار گرفته است.

رنگ روشن تخته چوب های زیر حسی از سبک سوئدی به این فضای کوچک بخشیده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 582

به "ایده های جذاب برای تفکیک فضای خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های جذاب برای تفکیک فضای خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید