اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید، این موادغذایی را مصرف کنید

به گزارش سفر به روسیه، یک متخصص تغذیه مصرف ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا3 و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید را در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید دانست.

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید، این موادغذایی را مصرف کنید

به گزارش مهر، منصور رضایی، مصرف ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید را در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید دانست و تاکید کرد: سرخ کردن ماهی با شعله ملایم باشد و ترجیحاً ماهی به صورت بخارپز، آب پز و یا تنوری طبخ شود. افزودن انواع چاشنی ها (آب لیمو و آب نارنج) به ماهی بخارپز، تنوری و یا آب پز موجب بهبود طعم و مزه آن می شود.

به گفته وی، چای سبز با داشتن اندازه قابل توجه آنتی اکسیدان تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری های مختلف به ویژه بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان، اسهال و استفراغ در فصل تابستان و حساسیت های فصل پاییز و آلودگی ها می شود.

رضایی افزود: نوشیدن چای سبز باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس می شود ولی باید توجه داشت که مصرف بیش از حد آن می تواند مضر باشد.

وی گفت: مصرف روزانه حداقل دو لیوان شیر و مواد لبنی کم چرب، می تواند باعث کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا بر بدن و دستگاه گوارش شود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2121

به "اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید، این موادغذایی را مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید، این موادغذایی را مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید