امیری: مجلس لوایح تقدیمی دولت را آنالیز کند

به گزارش سفر به روسیه، معاون پارلمانی رییس جمهور از مجلس شورای اسلامی خواست که به لوایح تقدیمی دولت رسیدگی کند.

امیری: مجلس لوایح تقدیمی دولت را آنالیز کند

به گزارش خبرنگاران، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت 67 لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی نموده است که عمده آنها مربوط به معیشت، اشتغال، فراوری بوده، البته در حوزه های دیگر سیاسی و اجتماعی هم لایحه تقدیم مجلس کردیم.

وی ادامه داد: سه مورد از لوایح اشاره شده لوایح دوفوریتی است مانند لایحه ارتقای نظام سلامت اداری اقتصادی که لایحه بسیار مهمی در جهت سلامت نظام اداری است . لایحه مدیریت تعارض منافع از جمله لوایح دوفوریتی است که مطالعات وسیع و تطبیقی در خصوص آن شده و تاسیس جدیدی در نظام حقوقی ایران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان نمود: لایحه تعارض منافع به نحوی است که اگر مدیری در جایگاهی قرار بگیرد این امکان را به مدیر مربوطه می دهد منافع عمومی را بر منافع سیاسی و قومی و شخصی ترجیح دهد. اصل در مدیریت تعارض منافع، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی است.

امیری اضافه نمود: لایحه دو فوریتی دیگر لایحه شفافیت است که در بخش های مختلف دولت تهیه و تدوین شده است و کل نظام اداری ایران را در یک اتاق شیشه ای قرار می دهد و امکان نظارت را برای دستگاه های ناظر سهل تر می نماید و نظارت همگانی را برای نظام اداری کشور فراهم می نماید. امیدوارم رئیس مجلس و هیئت رئیسه مجلس این لایحه دو فوریتی را اعلام وصول نمایند.

وی درباره تعداد لوایحی که در مجلس در حال آنالیز است، اظهار کرد: دقیقا نمی دانم عدد دقیق بگویم اما تعداد این لوایح قابل توجه نیست در حالیکه لوایح دولت مدت قابل توجهی است که به مجلس ارسال شده است. نمایندگان طرح های زیادی با همان عناوین لوایح دولت آماده نموده اند که من پیش از این از رییس و هیات رییسه مجلس کتبا و شفاها درخواست نموده ام که اجازه دهند به لوایح دولت رسیدگی گردد. تهیه طرح های موازی با لوایح به هدررفتن منابع کشور منجر می گردد.

امیری با بیان اینکه پرداختن به لوایح موجب صرفه جویی در وقت می گردد، ادامه داد: کار کارشناسی قوی برای این لوایح صورت گرفته است. من شخصا بعضی از این طرح ها را دیده ام و به عنوان کارشناس حقوقی عرض می کنم که شورای نگهبان به لحاظ قانون اساسی و مبانی شرعی به این طرح ها ایراد می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1211

به "امیری: مجلس لوایح تقدیمی دولت را آنالیز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: مجلس لوایح تقدیمی دولت را آنالیز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید