افزایش 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران : به گفته دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در حالی که فراوری محصولات پتروشیمی در سال 99 رشدی 10 درصدی داشته، صادرات این محصولات افزایشی 13 درصدی را به ثبت رسانده است.

افزایش 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99

به گزارش ، احمد مهدوی ابهری درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 واحد پتروشیمی به بهره برداری رسید، اضافه کرد: این موضوع رشد 10 درصدی فراوری محصولات پتروشیمی را در پی داشت.

وی ادامه داد: با این حال توانستیم در صادرات بهتر عمل کنیم و صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99 در مقایسه با سال قبل از آن افزایشی 13 درصدی را تجربه نموده است.

به گفته مهدوی، امسال نیز با توجه به اینکه حجم بالایی از افزایش فراوری طرح های بهره برداری شده در جهش دوم صنعت پتروشیمی طی سال 99 در امسال محقق شده است، افزایش فراوری رخ داده که صادرات را نیز به همان نسبت بالا برده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود موانعی که تحریم ها ایجاد نموده اما مسئله ای برای صادرات نداریم، گفت: طبق روال تعریف شده، انتقال پول صادرات پتروشیمی به کشور در حال اجرا است.

واردات واکسن

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره مجوز واردات واکسن به بخش خصوصی نیز تاکید نمود: پتروشیمی ها در این زمینه ورود ننموده اند و ارز حاصل از صادرات پتروشیمی برای واردات سایر تجهیزات مورد احتیاج مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنوع در فراوری محصولات پتروشیمی باید افزایش یابد، ادامه داد: با بهره برداری از طرح های پتروشیمی در جهش دوم و سوم پتروشیمی، برای تنوع محصولات برنامه ریزی هایی اجرا شده است.

مهدوی با بیان اینکه تنوع محصولات بیشتر در طرح های جهش سوم پتروشیمی که تا سال 1400 به بهره برداری می رسد مورد توجه قرار گرفته، اضافه کرد: البته ایجاد تنوع در صنعت پتروشیمی بیشتر مربوط به صنایع پایین دستی است که متولی آن وزارت صنعت است.

به گزارش ایرنا، برای افزایش ظرفیت پتروشیمی و همچنین تکمیل زنجیره ارزش، جهش دوم و سوم در صنعت پتروشیمی تعریف شده است.

در جهش دوم صنعت پتروشیمی که بهره برداری از طرح های آن از سال گذشته شروع شده، ظرفیت فراوری به 100 میلیون تن در سال خواهد رسید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1573

به "افزایش 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید