اعلام شرایط فوق العاده در دارفور سودان

به گزارش سفر به روسیه، سودان در پی درگیری های خونین قبیله ای در ایالت دارفور غربی که ده ها کشته و زخمی بجای گذاشت، شرایط فوق العاده خاطرنشان کرد.

اعلام شرایط فوق العاده در دارفور سودان

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت و دفاع سودان روز دوشنبه طی نشستی به ریاست عبدالفتاح البرهان، شرایط فوق العاده در ایالت دارفور غربی اعلام و اتخاذ هرگونه اقدام لازم برای خاتمه دادن به درگیری های قبیله ای را به نیروهای انتظامی تفویض کرد.

ابراهیم یس وزیر دفاع سودان نیز در پی این نشست از تشکیل کمیته عالی برای مقابله با هرگونه نقض مفاد توافق صلح اطلاع داد. منابع بیمارستانی در سودان امروز از کشته شدن حداقل 18 نفر و زخمی شدن 54 نفر بر اثر درگیری های قبیله ای در شهر الجنینة در غرب این کشور اطلاع دادند.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از این منابع اضافه نمود: درگیری ها از روز یکشنبه بین ستیزه جویان و اعضای قبیله مسالیت شروع شد و صبح امروز در سراسر شهر الجنینة گسترش یافت.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال 2003، جنگ در دارفور بین نیروهای هوادار دولت و اقلیت های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به 300 هزار نفر و آوارگی بیش از 2.5 میلیون تن شده است.

دولت انتقالی پس از سرنگونی عمر البشیر، رئیس جمهوری مستبد سودان پس از ماه ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1508

به "اعلام شرایط فوق العاده در دارفور سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط فوق العاده در دارفور سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید