اسپیس ایکس به دنبال زندگی در چند سیاره ، زندگی در مریخ محقق خواهد شد

به گزارش سفر به روسیه، اسپیس ایکس پرواز آزمایشی نمونه اولیه موشک مریخ را به خاتمه رساند و میخواهد از آن برای سفر به مریخ استفاده کند.

اسپیس ایکس به دنبال زندگی در چند سیاره ، زندگی در مریخ محقق خواهد شد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، شرکت موشکی اسپیس ایکس پرواز در کمتر از یک دقیقه را که یکی از عظیمترین نمونه آزمایش شده از موشک فضاپیما است با موفقیت انجام داد. این شرکت امیدوار است که از این موشک برای سکونت در مریخ استفاده کند.

نمونه اولیه تقریبا خام و ابتدایی است. این نمونه یک سیلندر فلزی عظیم است که طی چندین هفته توسط گروه اسپیس ایکس در سواحل تگزاس ساخته شد، اما هنور کوچکتر از موشک واقعی است. طی چندین فرآیند آزمایشی چند نمونه با خطا روبرو شده و منفجر شدند.

در تصاویر منتشر شده این شرکت، آخرین نمونه اولیه به یک ارتفاع نامعین رسید و در غباری از ابر کنترل راستا خوبی را نشان داد و فرود آمد. برنامه ریزی آزمایش این بود که نمونه به ارتفاع 150 متری برسد، اما اسپیس ایکس هیچ جزئیاتی درباره پرواز آزمایشی تایید ننموده است. در سال 2019 نیز نمونه اولیه تا ارتفاع 150 متری رفت و به زمین بازگشت.

فضاپیمایی که ایلان ماسک طراحی نموده است 120 متر طول دارد و می تواند بصورت عمودی در مریخ فرود آید. ایلان ماسک گفت: ما به ماه می رویم تا پایگاهی در ماه داشته باشیم. می خواهیم مردم را به مریخ بفرستیم و زندگی چند سیاره ای را رقم بزنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1095

به "اسپیس ایکس به دنبال زندگی در چند سیاره ، زندگی در مریخ محقق خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس به دنبال زندگی در چند سیاره ، زندگی در مریخ محقق خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید