استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق برای تشخیص اسکیزوفرنی

به گزارش سفر به روسیه، همکاری علمی میان محققان در IBM و دانشگاه آلبرتا در کانادا به ایجاد نرم افزاری منجر شده است که می تواند اسکن های اف .ام .آر.آی (fMRI) مغز بیماران را تحلیل کرده و با دقت 74 درصدی اسکیزوفرنی را تشخیص دهد.

استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق برای تشخیص اسکیزوفرنی

به گزارش خبرنگاران به نقل از linkoph ، علاوه بر این، الگوریتم های نرم افزار همچنین قادر به معین میزان وخامت علائم بیماری در هر یک از بیماران است.

این تیم برای انجام پژوهش خود از اطلاعات fMRI شبکه تحقیقاتی انفورماتیک زیست پزشکی که شامل تعداد زیادی از انواع اسکن های مغز از بیماران مختلف است، استفاده کردند.

محققان، 95 اسکن از مجموعه ای از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی گرفتند و از آنها به عنوان ورودی اطلاعات در یک الگوریتم یادگیری عمیق استفاده کردند تا با کشف ارتباط میان اسکن ها بتوانند درک درستی از اسکیزوفرنی داشته باشند.

آنها سپس از این الگوریتم در برابر اسکن هایی استفاده کردند که هم شامل مبتلایان به این بیماری بود و هم افراد سالم را شامل می شد.

محققان نشان دادند که این نرم افزار قادر به تشخیص سه چهارم اسکن های نشان دهنده این بیماری است.

روان گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی (Schizophrenia) یک اختلال روانی است که معینه آن ازکارافتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است. این بیماری در بین همه بیماری های عمده روان شناختی از همه وخیم تر است و معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم های جنون آمیز یا عجیب و غریب و یا تکلم و تفکر آشفته نشان می دهد و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. شروع علائم معمولاً در دوران نوجوانی رخ می دهد.

این محققان پژوهش خود را در Schizophrenia Research منتشر کردند.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 904

به "استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق برای تشخیص اسکیزوفرنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق برای تشخیص اسکیزوفرنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید