آمریکا از گفتگوهای ایران و عربستان استقبال کرد

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا نوشت: یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا گفت که واشنگتن از گفت وگو میان ایران و عربستان سعودی حمایت می نماید اما نقشی در آن ندارد.

آمریکا از گفتگوهای ایران و عربستان استقبال کرد

به گزارش پایگاه خبری نشنال نیوز، جویی هود دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در یک نشست در اندیشکده بروکینگز گفت که دولت بایدن از کوشش های عراق برای میزبانی گفت وگوها میان تهران و ریاض حمایت می نماید اما واشنگتن نقشی در آن نخواهد داشت.

دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در امور شرق نزدیک همچنین تاکید نمود که حرف زدن همیشه بهتر از جنگیدن است.

وی ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که سعی کنید گفت وگوهای آزاد داشته باشید تا شرایط را از تنش خارج کند. آمریکا از این رایزنی ها پشتیبانی می نماید اما کاری با آن ندارد و امیدواریم که میزبانی بغداد به شکل گیری نقشی مثبت برای عراق در منطقه یاری کند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد که مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر ملاقات نموده و وارد گفت وگوهای مستقیم شده اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دور جدیدی از گفت وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی نیز در وزارت خارجه این کشور انجام مذاکرات میان دو کشور را تأیید نموده اند، توضیح داد: گفت وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دو جانبه و هم منطقه ای بوده است. ما همیشه از انجام چنین گفت وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال نموده ایم و این سیاست جدیدی نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی ها تصمیم گیری و قضاوت کنیم و اکنون زود است که در خصوص نتایج و مسائل مربوط به این گفت وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1580

به "آمریکا از گفتگوهای ایران و عربستان استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از گفتگوهای ایران و عربستان استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید