آتش سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید مهار شد

به گزارش سفر به روسیه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، آتش سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید مهار شد.

آتش سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید مهار شد

حمید فدایی اضافه کرد: بخشی از جنگل تخت جمشید دچار حریق شد که این آتش سوزی به علت بی احتیاطی مسافرانی بود که در این مکان حضور یافته و برای پخت و پز آتش روشن نموده بودند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: متأسفانه وزش شدید باد باعث شدت گرفتن و توسعه آتش در جنگل شد. البته آتش نشانی به سرعت به محل آتش سوزی اعزام شد و آتش با یاری نیروهای آتش نشانی و منابع طبیعی مهار شد.

وی با بیان اینکه 80 هکتار جنگل در اطراف مجموعه جهانی تخت جمشید وجود دارد، گفت: حدود 1000 تا 2000 مترمربع از این جنگل ها دچار حریق شده است؛ البته قرار است که برآوردی از خسارت ها گردد تا اندازه خسارت این حادثه و تعداد درختانی که در آتش سوختند معین گردد.

فدایی با اشاره به اینکه عاملان این حادثه تا به امروز شناسایی نشده اند، گفت: نیروهای آتش نشانی و منابع طبیعی همچنان در محل حضور دارند و در شرایط آماده باش هستند.

وی بیان نمود: ما به علت خشکسالی مداوم در دوره بسیار بدی قرار داریم و حتی برای آبیاری درختان این جنگل با کمبود آب روبرو هستیم.

فدایی گفت: پردیس تخت جمشید در حال حاضر ظرفیت پذیرش هیچ مسافری ندارد. بسیاری از درختان این مجموعه در حال حاضر خشک شده اند.

وی با بیان اینکه بعضی مسافران و گردشگران تصور می نمایند پردیس تخت جمشید پارک است، گفت: پردیس تخت جمشید پارک نیست و ما باید تمام کوشش خود را بکار بگیریم تا از این مجموعه محافظت کنیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ابراز کرد: امیدواریم در آینده طرح هایی اجرا گردد تا در این مجموعه شرایط برای حضور بازدیدنمایندگان و گردشگران فراهم گردد. در حال حاضر با امکانات محدودی که وجود دارد حضور گردشگران در این مکان صحیح نیست و ایجاد خطر می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2040

به "آتش سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید