10 مکان دیدنی تهران در سفرهای نوروزی

به گزارش سفر به روسیه، اگر در نوروز 98 قصد دارید به تهران سفر کنید، ولی مکان های دیدنی این شهر را نمی شناسید، این گزارش را حتما بخوانید.

10 مکان دیدنی تهران در سفرهای نوروزی

به گزارش خبرنگار ، سفر به تهران در ایام نوروز یکی از بهترین زمان های انتخابی است؛ چرا که در این ایام اکثر شهروندان تهرانی به سایر شهرها سفر می نمایند و تهران بسیار خلوت تر و دارای هوای پاک تری است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که خیلی ها از مکان های دیدنی تهران آگاه نیستند و شاید نتوانند در سفر خود به تهران از جاهای دیدنی این شهر دیدن نمایند. ما در این گزارش از خبرنگاران سعی نموده ایم، معروف ترین جاهای دیدنی تهران در ایام نوروزی را به شما معرفی کنیم.

  • پل طبیعت و پل ابریشم تهران

پل طبیعت با طراحی فوق العاده ای که دارد یکی از آثار شاهکار معماری معاصر به شمار می رود که دیدنش در زمان سفر به تهران می تواند تجربه نابی برایتان رقم بزند. پل ابریشم و طبیعت بر فراز اتوبان های همت و مدرس قرار دارند که پارک های آب و آتش، طالقانی و نوروز در مجموعه عباس آباد را به هم وصل می نماید.

  • دریاچه چیتگر تهران

اگر به تهران سفر می کنید حتماً از دریاچه چیتگر در غرب تهران دیدن کنید. این دریاچه یک مجموعه تفریحی با محیطی زیبا محسوب می شود. از امکانات تفریحی و توریستی چیتگر می توان به قایق سواری، پرواز، سرسره، هرم هیجان و سافاری پارک وحشت اشاره نمود.

  • بازار تجریش

اگر اهل خرید و بازارگردی هستید، به پیشنهاد ما حتماً از این بازار سنتی که در ایام نوروزی هم بسیار شلوغ است، سر بزنید و لذت ببرید. با رفتن به این بازار می توانید به زیارت امام زاده صالح هم در همان نزدیکی بازار تجریش بروید.

  • دربند تهران

در سفر نوروزی تان به تهران دربند را در اولویت قرار دهید و از این منطقه خوش آب و هوای دامنه کوهپایه البرز غافل نشوید. دربند علاوه بر داشتن طبیعت منحصر به فردش جهت کوهنوردی هم بسیار مناسب است. مسیرهای کوهنوردی دربند به پناهگاه شیرپلا و آبشار دوقلو منتهی می شود. رستوران های دربند هم می توانند یک تجربه دلپذیر را برایتان رقم بزنند.

  • باغ پرندگان

باغ پرندگان در جنگل لویزان شرق تهران واقع شده است. در این باغ گونه بسیار زیادی از پرندگان نگهداری می شود. این مکان برای دوستداران پرنده ها و طبیعت می تواند جای جذابی باشد.

  • توچال و بام تهران

مجموعه تفریحی توچال یا به عبارتی بام تهران یکی از مشهورترین مکان های دیدنی این شهر در ارتفاعات منطقه ولنجک کوهپایه البرز است. اگر علاقه مند به کوهنوردی، تفریح و استراحت هستید، می توانید توچال را در صدر لیست گردش خود در سفر به تهران قرار دهید. امکانات تفریحی توچال تله کابین، سورتمه ، سینما پنج بعدی، باشگاه زیپ لاین، تله سیژ چشمه، تیر و کمان و باشگاه اسکی است.

  • کاخ گلستان

علاقه مندان به تاریخ و ابنیه تاریخی معماری با کاخ گلستان می توانند یک سفر تاریخی به دوره قاجار را برای خود رقم بزنند. مجموعه گلستان تهران از دیدنی ترین مکان های این شهر است و شما می توانید از بخش های شمس العماره، تالار سلام، تالار آینه ،تالار الماس، تالار برلیان، حوضخانه عمارت، تالار عاج، عمارت بادگیر، خلوت کریمخانی، تخت مرمر، کاخ ابیض، ایوان تخت مرمر و... نیز دیدن کنید. کاخ گلستان در در مرکز شهر تهران واقع شده است.

  • کاخ موزه سعدآباد

اگر به دربند رفتید از کاخ موزه سعدآباد هم بازدید کنید. عمارت ها و کاخ های دوره قاجاریه به عنوان ییلاق شاهان بنا شده اند و دوره تاریخی پهلوی پشت سر گذاشته شده است. در سفر نوروزی به تهران از کل مجموعه که شامل کاخ موزه سبز، موزه بهزاد، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه فرشچیان، موزه مردم شناسی، موزه هنرهای زیبا، موزه هنر و ملل، موزه آب و موزه نظامی، موزه آبکار می شود حتما دیدن کنید.

  • پردیس سینمایی چارسو

از مجهزترین سینماهای کشور می توان به پردیس سینمایی چارسو در تهران اشاره داشت. اگر اهل سینما و علاقه مند به فیلم دیدن هستید چنین جایی به شما پیشنهاد می شود.

  • برج میلاد

برج میلاد که یکی از شناخته ترین مکان های دیدنی تهران است، می تواند در ایام نوروز هم برایتان جذاب باشد. رستوران برج بر فراز شهر، بزرگترین رستوران گردان جهان، گنبد شیشه ای طبقه آخر برج، سینما، دلفیناریوم و ... از جاهای دیدنی داخل برج میلاد تهران است.

امیدواریم با سفر به این شهر از مکان های دیدنی گفته شده بازدید نموده و لحظات نابی را برای خود و هم سفرانتان رقم بزنید. تهران خلوت را در ایام نوروزی دریابید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 156

به "10 مکان دیدنی تهران در سفرهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکان دیدنی تهران در سفرهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید