کوالکام 30 اردیبهشت از تراشه های اسنپدراگون جدیدش رونمایی می نماید

به گزارش سفر به روسیه، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، کوالکام تأیید نموده که قرار است در تاریخ 30 اردیبهشت ماه (20 مه) رویداد معرفی تراشه های اسنپدراگون از ساعت 8 به وقت محلی در چین برگزار گردد. از دو پردازنده ی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و اسنپدراگون 7 نسل 1 به عنوان دو نامزد اصلی رونمایی در این مراسم یاد می گردد.

کوالکام 30 اردیبهشت از تراشه های اسنپدراگون جدیدش رونمایی می نماید

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار خواهد شد. گفته می گردد که این پردازنده نو تفاوت چندانی با تراشه نسل قبلی خود ندارد و در مقوله پردازنده گرافیکی تقویت شده است. بنابراین با توجه به فرایند طی شده در چند سال اخیر، احتمالا برای هسته اصلی X2 انتظار سرعت نسبتاً بیشتری را خواهیم داشت و در خصوص دیگر ویژگی ها شاهد تغییر قابل توجهی نخواهیم بود.

باید خاطر نشان کنیم که این چیپست نو به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. بعلاوه انتظار می رود که تفاوت اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس با نسل قبلی خود در قدرتمند ترین هسته CPU آن باشد. این تراشه با یک هسته Cortex-X2 با فرکانس کاری 3 گیگاهرتزی رونمایی می گردد که نسبت به نسل قبلی عملکرد بهتری از خود به نمایش خواهد گذاشت. اما سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 آن احتمالاً تغییری نخواهند کرد.

اکنون که مدل پلاس اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار است به وسیله TSMC ساخته گردد، انتظار داریم به غیر از بهبود عملکرد وعده داده شده، این تراشه در زمینه حرارت و مصرف انرژی هم عملکرد بهتری را نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد. بد نیست اشاره کنیم که در مجموع TSMC در زمینه فراوری چیپست ها برترین عملکرد را دارد و به همین دلیل اپل سال هاست فراوری تراشه های خود را به این شرکت واگذار نموده است. گفته می گردد موتورولا Edge X30 Ultra به عنوان اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به دست کاربران می رسد. بعلاوه گوشی های تاشوی گلکسی زد فلیپ 4 و زد فولد 4 و حتی نوترین گوشی تاشوی اوپو هم قرار است از این پردازنده به عنوان قلب تپنده خود بهره ببرند. باید اشاره کنیم که چینش هسته های این پردازنده به شکل 1 + 3 + 4 خواهد بود.

از طرفی گفته می گردد که کوالکام قرار است پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 را نیز به کاربران معرفی کند. همانطور که می دانید این شیوه نام گذاری به وسیله کوالکام در سال گذشته با معرفی تراشه پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 شروع شد و اکنون به اسنپدراگون 7 نسل رسیده است. گفته می گردد که این پردازنده مجهز به چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس کاری 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس کاری 1.80 گیگاهرتز است که در مجموع هر هشت هسته این تراشه، با الگوبرداری از معماری ARM ساخته شده اند.

شنیده ها حاکی از آن است که کوالکام از پردازنده گرافیکی Adreno 662 در این تراشه استفاده خواهد نمود که ظاهراً عملکرد بهتری نسبت به پردازنده ی گرافیکی اسنپدراگون 778G و 778G پلاس خواهد داشت. گفته می گردد در ساخت چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 نیز از فناوری ساخت TSMC در ساخت تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس استفاده خواهد شد. بعلاوه این تراشه قرار است به عنوان قلب تپنده گوشی اوپو رینو 8 که سه روز بعد معرفی این تراشه از آن رونمایی خواهد شد، به انجام وظیفه بپردازد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2017

به "کوالکام 30 اردیبهشت از تراشه های اسنپدراگون جدیدش رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام 30 اردیبهشت از تراشه های اسنپدراگون جدیدش رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید