چرا دنیای ابرقهرمانی دی سی دیگر نمی تواند مفهوم چندجهانی را رها کند؟

به گزارش سفر به روسیه، دنیای پیشرفته دی سی در حال حاضر آن قدر روی مفهوم چندجهانی سرمایه گذاری نموده که نمی تواند آن را رها کند. آینده دنیای پیشرفته دی سی پس از لغو غیرمنتظره بت گرل با شک و شبهات جدی همراه است. سران این کمپانی پس از ادغام وارنر برادرز و دیسکاوری، رویکردی تازه در قبال فیلم های دی سی در پیش گرفته اند که احتمالا ریسک و خطرات بیشتری را هم به همراه خواهد داشت.

چرا دنیای ابرقهرمانی دی سی دیگر نمی تواند مفهوم چندجهانی را رها کند؟

آینده سه ضلع اصلی دی سی یعنی سوپرمن، بتمن و زن شگفت انگیز تا حدی تعیین است و مدیر عامل وارنر برادرز دیسکاوری، دیوید زاسلاو، مکررا از این سه شخصیت به عنوان کاراکترهای اصلی یاد نموده است. هیاهوی بازگشت بتمن بن افلک در آکوامن و پادشاهی گمشده و سوپرمن هنری کاویل بر بسیاری از بحث های فعلی غالب شده و آینده دی سی به عنوان یک چندجهانی کم تر مورد توجه قرار می گیرد. استودیو باید یک استراتژی برای حفظ این جنبه از دی سی تدوین کند، زیرا جهانی چندجهانی دی سی همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد و در حال حاضر به یک جزء کلیدی در فیلم ها و آثار تلویزیونی دی سی تبدیل شده است.

مفهوم اصلی چندجهانی درباره واقعیت های موازی نامتناهی است که در کنار هم وجود دارند و دارای نسخه ای متفاوت از همه موجودات در هر جهان است. این مضمون یکی از عناصر بزرگ داستان های علمی تخیلی و حتی موضوع بحث علم جهانی واقعی محسوب می گردد و دی سی برای دهه ها در کمیک ها به چندجهانی پرداخته است. عوامل دی سی در سال های اخیر کوشش زیادی برای گنجاندن این موضوع در فیلم ها و سریال های تلویزیونی مدرن انجام داده اند و وارنر برادرز دیسکاوری اکنون نمی تواند چندجهانی را در برنامه های 10 سال آینده خود که آن ها را از پیش آماده نموده نادیده بگیرد. خوب یا بد، این مفهوم اکنون چنان در آینده جهانی پیشرفته دی سی ریشه دوانده که اجتناب از آن عملا غیرممکن است.

تعهد وارنر برادرز به چندجهانی جهانی پیشرفته دی سی

سریال بحران در زمین های بی نهایت برای اولین بار این مفهوم را در بین همه فیلم ها و سریال های دی سی به عنوان یک چندجهانی وسیع معرفی کرد و به نوعی داستان های فیلم ها و دیگر آثار تلویزیونی دی سی را تحت الشعاع قرار گرفته است و در ادامه تاکید بسیاری بر روی چندجهانی در اولین رویداد طرفداری دی سی در سال 2020 صورت گرفت. داستان فلش نیز به همین ترتیب و برای توسعه چندجهانی دی سی تنظیم شده و بن افلک و مایکل کیتون در نقش شوالیه های تاریکی زمین های مختلف ظاهر می شوند و دیگر عناصر چندجهانی بزرگ و شخصیت هایی که در داستان نقش دارند، از جمله چندین نسخه مختلف از خود بری آلن نیز در این راستا به تصویر کشیده می شوند.

سوپرمن و لوئیس نیز از فصل اول خود با جان هنری آیرونز (وول پارکز) که از زمینی متفاوت می آید، معرفی جهانی عجیب و غریب و روایت داستان سریال در خارج از زمین اصلی جهانی کمانداران، در واقع زمین های موازی را به طور پیوسته به یک عنصر کلیدی جهانی دی سی تبدیل نموده و بعلاوه نسخه دیگری از تایلر هوچلین را در نقش سوپرمن به مخاطبان نشان می دهد. با تمام این تعاریف، سوپرمن و لوئیس به خودی خود بیش از هر چیز دیگری بخش چندجهانی دی سی را راهنمایی می نماید. علاوه بر این، فرانچایز بتمن و فیلم های جوکر تاد فیلیپس نیز اساسا فیلم های چندجهانی هستند و هر دو این کاراکترها به تنهایی در کنار سایر نسخه های مختلف شخصیت های اصلی وجود دارند. فیلم ها و سریال های تلویزیونی دی سی تا به امروز برای ساخت یک چندجهانی کوشش و هزینه نموده اند و متوقف کردن آن ها غیرمنطقی است.

فیلم های چندجهانی در حال حاضر تنها گزینه دی سی هستند و نمی توان آن ها را نادیده گرفت

دی سی در حال حاضر با مارول که با معرفی هر سه شخصیت متفاوت مرد عنکبوتی در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و هم چنین فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی، تنها پیشتاز مدرن چندجهانی است فاصله دارد. به نظر می رسد چند فاز بعدی جهانی سینمایی مارول نیز بر چندجهانی تمرکز دارند و فازهای 4 تا 6 رسما حماسه چندجهانی نامیده می شوند. علاوه بر این، بن افلک و مایکل کیتون نیز هر دو بتمن هستند و هم چنین ادامه خط داستانی مرد عنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد که تحت مالکیت سونی هستند، گزینه ای احتمالی (و در واقع تنها گزینه مد نظر) پس از راهی به خانه نیست برای مارول است. آگاهی عمومی و محبوبیت چندجهانی به عنوان یک مفهوم روایی هم چنین به لطف فیلم همه چیز همه جا به یکباره که پرفروش ترین اثر استودیوی ای24 محسوب می گردد افزایش یافته است.

دی سی در حال حاضر جهانی خود را بر اساس چندجهانی راهنمایی می نماید و استودیوهای رقیب نیز همین فرایند را در پیش گرفته اند. به همین دلیل نادیده گرفتن چندجهانی غیرممکن است. این مضمون حتی در غیاب دی سی که این فرایند را با بحران در زمین های بی نهایت شروع کرد، اوج گرفته و در آینده برجسته تر نیز خواهد شد. این کار باعث می گردد تا همه پیشرو بودن دی سی در این مفهوم را فراموش نمایند، در حالی که در غیر این صورت حداقل این گونه نخواهد بود.

دی سی برای پیروزیت به چندجهانی احتیاج دارد

کل استدلال پشت تبدیل دی سی به چندجهانی از پتانسیل آن برای اتفاقات مختلف مانند حضور احتمالی بتمن رابرت پتینسون در فلش و هم چنین آزادی روایی عالی آن، ریشه می گیرد. دی سی به جای یک پیوستگی تک بعدی و منحصر به فرد که همه چیز باید دقیق در آن جلوه کند، به عنوان یک چندجهانی می تواند چندین حرکت را در آن واحد بدون هیچ مسئله ای انجام دهد. این همان چیزی است که باعث می گردد فیلمی مانند جوکر به یک اثر پیروز میلیارد دلاری تبدیل گردد و حتی بن افلک در نقش بتمن که رابرت پتینسون نسخه ای دیگری از وی را بازی می نماید، به جهانی پیشرفته دی سی برگردد و شاید این فرایند ادامه داشته باشد.

معرفی چندجهانی ابزاری است که به طور موثر همه را با نسخه های مختلف شخصیت ها راضی می نماید تا هر فرد مطابق با ترجیح شخصی و به خاطر علاقه خود داستان را دنبال کند. شرایط بتمن، نشان از پتانسیل حضور بیشتر افلک، کیتون و پتینسون دارد و حتی کویل و سوپرمن های دیگر مانند برندون روث و تایلر هوچلین نیز هر کدام می توانند جنبه متفاوتی از مرد پولادین را نشان دهند. بتمن و سوپرمن به تنهایی نشان گر این هستند که چندجهانی دی سی به حدی بزرگ شده که نمی توان آن را نادیده گرفت. برنامه های وارنر برادرز دیسکاوری با توجه به توسعه فرانچایز بتمن و جوکر 2 مزایای زیادی از منظر تجاری و دیدگاه کارشناسانه دارد.

چندجهانی در حال تبدیل شدن به یک ترند علمی تخیلی نو برای فیلم های ابرقهرمانی و آثار ژانرهای دیگر است و خود دی سی به طور چشم گیری مسئول ورود آن به جریان اصلی به وسیله مکانیسم های متعدد محسوب می گردد. وارنر برادرز دیسکاوری می تواند هر کاری می خواهد انجام دهد تا اشتباهات گذشته وارنر برادرز را اصلاح کند اما نباید چندجهانی را کنار بگذارد. این جهان به عنوان ابزاری برای روایت داستان ها، توسعه شخصیت ها و هم چنین به علت ترند بودن، آن قدر بزرگ و موثر است که نمی توان آن را تغییر داد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2067

به "چرا دنیای ابرقهرمانی دی سی دیگر نمی تواند مفهوم چندجهانی را رها کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دنیای ابرقهرمانی دی سی دیگر نمی تواند مفهوم چندجهانی را رها کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید