واکسن ایرانی کرونا چقدر قابل اطمینان است؟

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران : هاشمیان گفت: به طور کلی یک پروپوزال برای ساخت هر واکسنی وجود دارد، وقتی مرحله آزمایش حیوانی یک واکسن تمام می شود، مراحل انسانی در سه فاز صورت می گیرد و بعد نتایج به سازمان جهانی بهداشت ارسال می شود و اگر آن ها مجوز بدهند، انبوه سازی و تزریق واکسن شروع می شود.

واکسن ایرانی کرونا چقدر قابل اطمینان است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محمدرضا هاشمیان فوق تخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری و استاد دانشگاه علوم پزشکی، گفت: وقتی واکسن آکسفورد وارد مرحله آزمایش انسانی شد، به این شکل ارائه شد. اتفاقی که هفته پیش رخ داد هم سطح بالایی داشت. ما به عنوان پزشک قبلا هم درخواست کرده بودیم واکسن هایی که مشغول کار آزمایی در فاز 3 هستند در ایران هم کار آزمایی انجام دهند اما انجام نگرفت. و به علت کم توجهی وزارت بهداشت کارآزمایی واکسن داخلی هم با تاخیر شروع شد.ما دانشمندان خوبی در زمینه بیوتکنولوژی داریم و به نظرم اگر به جوانان وطنی اعتماد می شد الان مثل قزاقستان در فاز سه واکسن داشتیم.

او افزود: وقتی واکسن به دختر سازنده هم تزریق می شود، این یعنی میزان اطمینان به واکسن بالاست و مطالعه بزرگی پشت این واکسن وجود دارد. اما مسئله این است که خارج از گروه سازنده، ما دوست داریم خود اعضای وزارت بهداشت که زمانی با واکسن مبارزه می کردند، هم در این تحقیقات شرکت کنند. اگر این ها از واکسن خارجی استفاده کنند نشان می دهد اعتقادی به واکسن ایرانی ندارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1363

به "واکسن ایرانی کرونا چقدر قابل اطمینان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ایرانی کرونا چقدر قابل اطمینان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید