هوش مصنوعی مسیریابی را ساده می نماید

به گزارش سفر به روسیه، سیستم موقعیت یابی جی پی اس مسیریابی با استفاده از گوشی را ساده نموده و حالا هوش مصنوعی می تواند از خطا های چنین سیستمی باز هم بکاهد.

هوش مصنوعی مسیریابی را ساده می نماید

به گزارش، اپلیکیشن های جهتیابی مبتنی بر جی پی اس به افراد برای یافتن مقصد یاری می نمایند، اما گاهی در تقاطع ها و در جهت های دورافتاده عملکرد درستی ندارند و نمی توانند جهت مناسب را در جاده شناسایی نمایند.

همچنین گاهی این اپلیکیشن ها در انتهای جهت، نمی توانند به موقع در خصوص ضرورت تغییر خط حرکت و ورود به جهتی دیگر هشدار دهند و باعث می شوند رانندگان دچار اشتباه شوند.

یک سیستم هوش مصنوعی جدید که توسط محققان دانشگاه ام آی تی ابداع شده از تصاویر ماهواره ای برای افزایش دقت اپلیکیشن های موقعیت یابی در زمان جهتیابی بهره می گیرد. از این طریق جهت های دقیق حرکت در خیابان ها در زمانی که آن ها در زیر سایه درخت ها یا ساختمان ها پنهان شده باشند، قابل شناسایی خواهد بود.

سیستم یادشده که رودتگر نام دارد، با دقت بالایی جهت های حرکت در تمامی خیابان ها و زمان مناسب برای پیچیدن یا تغییر خط برای ورود به خیابان یا کوچه ای تازه را معین می نماید. از این طریق می توان از وقوع تصادف های ناخواسته نیز جلوگیری کرد.

این سیستم در آینده برای شناسایی جهت های دوچرخه سواری، پارکینگ ها و ... نیز قابل استفاده خواهد بود و لذا می توان از آن برای تهیه نقشه های دیجیتال باکیفیت و حاوی جزئیات فراوان به منظور جهتیابی بهره گرفت. سیستم مذکور فعلاً در خصوص بیست شهر آمریکا به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته که دقت امکانات مختلف آن از 77 تا 93 درصد در نوسان است.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 737

به "هوش مصنوعی مسیریابی را ساده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی مسیریابی را ساده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید