نکات لازم برای بازسازی سالن اجتماعات

به گزارش سفر به روسیه، همانطور که می دانید معمولا افراد برای جمع شدن به دور هم و صحبت کردن در خصوص مسائل کاری، اداری، حتی تجمع دانش آموزان و دانشجویان، کارمندان، اساتید، مدیران مدرسه و …به یک سالن اجتماعات عظیم مراجعه می نمایند تا همه افراد به سخنران یا به یکدیگر مشرف باشند و بتوانند همدیگر را مشاهده نمایند و به راحتی نظرات خود را بیان نمایند.

نکات لازم برای بازسازی سالن اجتماعات

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سالن اجتماعات به دلیل عظیم بودن و این که جمعیت زیادی در آن حضور می یابد باید تمامی نکات و اصولی ایمنی به طور کامل در آن رعایت گردد تا مسئله ای از نظر صدا، نور، جا و موقعیت مکانی آن پیش نیاید.

در ادامه این مقاله نکاتی را در جهت بازسازی سالن اجتماعات با اصولی ایمنی ارائه می دهیم.

بازسازی سقف سالن اجتماعات

سوالات متداول بازسازی سالن اجتماعات

1دکوراسیون داخلی سالن اجتماعات باید چگونه باشد؟

بعد از انجام عملیات بازسازی سالن اجتماعات، برای طراحی دکوراسیون بهتر است از میزها و جایگاه های خیلی قدیمی و کهنه استفاده نکنید تا مانع دیده شدن محیط اطراف و در کل سالن اجتماعات، نگردد.بهتر است برای محیط اطراف از تابلو فرش های عظیم بهره ببرید، یا می توانید از میزهای چوبی بهره ببرید و دیوارهای اطراف را نیز با طرح چوب بپوشانید، یا کفپوش را نیز به حالت چوبی انتخاب کنید که هارمونی زیبایی ایجاد گردد.

2ابعاد یک سالن اجتماعات استاندارد باید چه قدر باشد؟

معمولا سالن های اجتماع با توجه به نوع جلساتی که قرار است در آن جا برگزار گردد، تعداد افراد و زمان های مختلف برگزاری و … دارای ابعاد متفاوتی می باشد. بنابراین اگر قصد ساخت یک سالن اجتماعات کمتر از صد نفر را دارید یا ساخت یک سالن با جمعیت پانصد نفری، باید حدود استاندارد را آنالیز کنید و با مهندس سازه و نقشه کش مشورت کنید.

3سالن اجتماعات در چه اماکنی ساخته می گردد؟

یکی از سوالات مهم در رابطه با نکات لازم برای بازسازی سالن اجتماعات، این است که برای چه مکان هایی احتیاج است که چنین سالنی ساخته گردد. معمولا شرکت ها، ارگان ها و سازمان های دولتی، مدارس، دانشگاه ها و … به دلیل احتیاج به تجمع افراد در یک مکان و صحبت در خصوص موضوعات مختلف، سالن اجتماعات می تواند محل مناسبی برای انجام این عمل باشد.

بازسازی سالن اجتماعات

سالن اجتماعات معمولا محیطی عظیم و با توجه به موضوعت مختلفی که افراد به آنجا مراجعه می نمایند به حالت اشکال هندسی ساخته می گردد.

دلیل انجام این کار این است که بعضی اوقات یک فرد برای مجموعه ای سخنرانی می نمایند و نکاتی را به آن ها شرح می دهد، به همین علت لازم نیست افراد با یکدیگر صحبت نمایند یا همدیگر را مشاهده نمایند و چیزی که اهمیت دارد، دیده شدن فرد سخنران است.

اما گاهی اوقات، افراد خود با یکدیگر می خواهند مذاکره نمایند و به یک نتیجه واحد و مشترکی برسند، یا آراء خاصی را در رابطه با موضوعی جمع نمایند، که به همین دلیل بهتر است سالن اجتماعات به صورت دایره ای شکل ساخته گردد تا افراد به یکدیگر دید داشته باشند.

برای اینکه درباره نکات لازم برای بازسازی سالن اجتماعات را بهتر متوجه شوید باید به این موضوع دقت کنید که متریالی که قرار است برای بازسازی و ساخت و ساز تهیه کنید از نوع اداری و رسمی باشد، بنابراین نمی توانید آنجا را مطابق با سلیقه خودتان بسازید.

بازسازی کفپوش

نکاتی که برای بازسازی سالن اجتماعات باید رعایت گردد

  • انتخاب کفپوش

بهترین کفپوش برای سالن های اجتماع، سرامیک های ساده، سفید و یک دست می باشد. اگر شما از موکت یا فرش و … برای سالن اجتماعات بهره ببرید به مرور زمان، این فرش ها توسط عبور هزاران کفش بر روی آن، ساییده می گردد و بقیه بخش های ظاهری و رسمی فضا را نیز خراب می نماید.

بنابراین سعی کنید برای انتخاب سرامیک های سالن اجتماعات، از مدل های براق و خیلی تیره استفاده نکنید، زیار سرامیک های روشن هم به فضا انرژی بیشتری می دهد، هم فضا را عظیم تر به چشم می آورد و هم چشم افراد را که قرار است برای ساعات طولانی در آنجا صحبت نمایند را، آزار نمی دهد.

  • انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری برای سالن اجتماعات یکی از موارد دل به خواهی است که بعضی ها آن را برای سالن خود به کار می برند و بعضی یک رنگ ساده برای دیوارها و یا استفاده از سرامیک و سنگ های تزئینی و یا گچ کاری را ترجیح می دهند.

استفاده از کاغذ دیواری برای محیط های دانشجویی یا اجتماع دانش آموزان ایده خوب و جالبی است و فضا را از یکنواختی و بی روحی خارج می نماید.

اما باید حواستان باشد که کاغذ دیواری به کار برده شده فضا را شلوغ نکند و حواس افراد را پرت نکند. شما می توانید از کاغذ دیواری های رنگی ساده و با چند طرح کوچک گل بهره ببرید.

نورپردازی سالن اجتماعات

یکی دیگر از نکات اساسی و بسیار مهم در سالن های اجتماع و در کل مکان هایی که جمعیت زیادی قرار است در آنجا حضور یابد، موضوع نورپردازی می باشد.

سالن اجتماعات اگر به شکل مربه یا مستطیل مانند باشد، بهتر است با یک نظم هندسی لوستر یا چراغ های پر نور کوچک در کنار قرار دهید تا فضا را به یک میزان روشن کند.

اما اگر فضا به صورت دایره ای شکل است، از آنجایی که کل جمعیت در قسمت وسطی سالن متمرکز و جمع می شوند، بهتر است از یک لوستر خیلی عظیم در مرکزی ترین قسمت سالن بهره ببرید.

اما می توانید لامپ های کوچک مخفی نیز در دیوارها و قسمت های عقب تر سقف به کار ببرید تا بخش های کناری که در دسترس نیستند نیز روشن به نظر برسد.

دکوراسیون داخلی سالن اجتماعات

جمع بندی

اگر قصد بازسازی سالن اجتماعات را دارید، بهتر است قبل از انجام هر عملیاتی با مهندسین سازه، نقشه کش ها و طراح ها صحبت کنید تا بتوانید متناسب با تعداد جمعیت و نوع جلسه ای که قرار است برگزار گردد، یک سالن اجتماع عظیم و زیبا ایجاد کنید.

منبع: رویا مال
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1112

به "نکات لازم برای بازسازی سالن اجتماعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات لازم برای بازسازی سالن اجتماعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید