مهارت هایی برای داشتن مکالمه ای موثر

به گزارش سفر به روسیه، چگونه یک مکالمه موفقیت آمیز داشته باشیم؟

مهارت در برقراری یک رابطه خوب، ما را در بسکمک از مراحل زندگی مان کمک می کند. نکته خوشحال کننده اینجا است که کسب مهارت در ایجاد رابطه با دیگران به نکات بسیار ساده ای بستگی دارد. در اینجا نکاتی بسیار ساده و در عین حال بی نهایت موثر در برقراری ارتباط با دیگران، ارائه شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مهارت هایی برای داشتن مکالمه ای موثر

مرحله اول- شروع خوب یک مکالمه کاری پیروز

اغلب افراد قبل از وارد شدن به یک گفت وگو، سوال هایی در فکر خود مرور می کنند. افراد در مکالمه با شما در پی رسیدن به جواب سه سوال هستند:

1- آیا حرفی که میخواهید به آنها بگویید، مسئله ای را که با آنها مربوط است بیان می کند؟

2- این مکالمه چقدر طول می کشد؟

3- بعد از اینکه حرفتان به پایان رسید، چه کاری از دست آنها ساخته است؟ یا در واقع درخواست شما از آنها چیست؟

اگر برای طرف های مقابل قبل از اینکه با شما مذاکره کنند، این سه سوال روشن نشود، پاسخ آنها برای مذاکره با شما منفی است. حتی در مکالمات تلفنی هم این سه مساله برای آنها قابل طرح است. چه آشنا باشد چه غریبه، طرف شما می خواهد از این موضوع سردرآورد نتیجه زمانی که برای شما می گذارد چه می شود.

مثلا اگر شما می خواهید با رئیس یا مدیر خود هم قرار ملاقات بگذارید، او انتظار دارد که قبل از شروع، این سه موضوع برایش روشن شده باشد. در واقع، اهمیت یک گفت وگو برای افراد در یک محیط کار، نتیجه و حاصل آن است، نه دلیل شروع آن.

مرحله دوم- هدایت درست یک مکالمه کاری

در این بخش تکنیک هایی را می آموزیم که در فرایند یک مکالمه کاری بسیار مفید است. با استفاده از این تکنیک ها، بسیار راحت تر می توانید منظورتان را بگویید. دکتر لاند، آمار بسیار جالبی را در رابطه با این تکنیک ها گفته است. اگر می خواهید بدانید شما منظورتان را چگونه به طرف مقابل تان می رسانید به آمار زیر دقت کنید:

55 درصد از منظور و پیروزیت شما، به حرکات صورت و زبان بدن شما بستگی دارد. 37 درصد به لحن گفتار وابسته است و تنها 8 درصد به مفهوم و کلمات شما مرتبط است.

این اعداد و ارقام، میانگینی است که با در نظر گرفتن کل جامعه، مرد و زن، به دست آمده است. اگر بخواهیم فقط از خانم ها گزینش داشته باشیم حتی این درصد ها عجیب تر هم می شود.

این آمار نشان می دهد که ما باید زبان بدن و لحن صحبت خود را آگاهانه به کار ببریم. تحت کنترل درآوردن حرکات صورت و بدن، به معنی رسیدن به هدف در مکالمه هست! یکی از راه هایی که می تواند منجر به افزایش مهارت شما در این مورد شود، داشتن یک آینه کوچک روی میز کارتان است. اگر یک آینه روی میز کار شما باشد، شما به تدریج می توانید مهارت های خود را تقویت کنید. حتی اگر پشت تلفن هم مکالمه می کنید، نگاه کردن به آینه شما را یاری می کند. چراکه این کار باعث می شود در طول صحبت تان، بیشتر لبخند زده و همین امر نقش بسزایی در لحن شما دارد. امتحان کنید. ارزشش را دارد!

پیروزیت در زمینه کاری شما، به شدت به کیفیت ارتباطات شما بستگی دارد. حتی در زندگی روزمره و شخصی تان هم تاثیرگذار است. داشتن قدرت ایجاد رابطه خوب، یکی از الزامات پیروزیت افراد است. داشتن ارتباط فقط به معنی این نیست که درست شناخته شوید. بلکه در بسیاری از مواقع حتی به این دلیل است که بد شناخته نشوید. موارد اشاره شده در بالا، تاثیر شگرفی بر کیفیت روابط کاری داشته و در نتیجه هم به طور مستقیم و هم غیرمستقیم در شادی زندگی ما هم موثر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1968

به "مهارت هایی برای داشتن مکالمه ای موثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت هایی برای داشتن مکالمه ای موثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید