مقایسه کیا پیکانتو با دو خودروی رنو ساندرو و هیوندای i10

به گزارش سفر به روسیه، در مطلب پیش رو به مقایسه خودروی کیا پیکانتو با دو خودروی رنو ساندرو و هیوندای i10 خواهیم پرداخت. مقایسه ای که معین می نماید هر کدام از این خودروها دقیقا چه در چنته دارد و تا چه میزان می تواند نظر مثبت خودرو دوستان را به سوی خود جلب کند. بنابراین سعی می گردد این خودروها از جنبه های مختلف و متنوعی مورد مقایسه قرار بگیرند.

مقایسه کیا پیکانتو با دو خودروی رنو ساندرو و هیوندای i10

خبرنگاران | سرویس خودرو - کیا پیکانتو به همراه دو خودروی رنو ساندرو و هیوندای i10 جزو آن دسته از محصولات خارجی به شمار می فرایند که از نظر قیمت برای طیف گسترده تری از مشتریان بالقوه قابل خریداری هستند. البته اگر ملاک اصلی را خارجی بودن این محصولات قرار دهیم، باید اعتراف کرد که دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i10 از اصالت بیشتری نسبت به رنو ساندرو برخوردارند و محصولاتی صد در صد خارجی به شمار می فرایند.

اما سوای بحثی که به آن اشاره شد، قیمت مالی تر این سه خودرو در قیاس با بسیاری از خودروهای خارجی موجود در بازار ایران موجب می گردد که افراد بیشتری توانایی خرید آنها را داشته باشند. در واقع اگر به دنبال یک خودروی خارجی با قیمتی زیر 150 میلیون تومان هستید، این سه خودرو می توانند یکی از گزینه های انتخابی شما لقب گیرند.

بر این اساس بد نیست سه خودروی مذکور از جنبه های مختلف مورد آنالیز قرار گیرند تا رجحان های آنها نسبت به یکدیگر به طور دقیق معین گردد. به این ترتیب انتخاب میان یکی از سه محصول فوق به کار راحت تری برای خودرو دوستان تبدیل خواهد شد. پس بدون حرف اضافه سراغ سه خودروی کیا پیکانتو و رنو ساندرو و هیوندای i20 می رویم تا از کیفیت عملکرد این سه خودرو در بخش های مختلف و میزان کارایی آنها از جنبه های گوناگون مطلع شویم.

مقایسه کیا پیکانتو و رقیبانش در بحث فنی

هر سه خودروی کیا پیکانتو و رنو ساندرو و هیوندای i20 از وجود یک موتور 4 سیلندر مجهز به 16 سوپاپ به عنوان قلب تپنده اصلی خود بهره می برند. با این حال موتور این سه خودرو از نظر گنجایش با یکدیگر متفاوت است. به بیان دقیق تر در شرایطی که خودروی کیا پیکانتو از وجود موتوری با گنجایش 1248 سی سی بهره می برد، گنجایش موتور خودروی رنو ساندرو حول و حوش رقم 1598 سی سی واقع شده است. این در حالی است که گنجایش موتور خودروی هیوندای i10 نیز با رقیب هم وطن خود یعنی کیا پیکانتو برابر بوده و معادل رقم 1248 سی سی است.

علاوه بر آن دو خودروی کره ای مذکور از نظر حداکثر توان خروجی نیز کم و بیش با یکدیگر برابرند. به عبارت بهتر حداکثر توان خروجی خودروی کیا پیکانتو معادل 85 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه برآورد می گردد و این رقم برای خودروی هیوندای i10 برابر با 86 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه است. با این حال حداکثر گشتاور تولیدی موتور این دو خودرو دقیقا مشابه با یکدیگر بوده و روی رقم 121 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه واقع شده است.

دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i10 حتی از نظر نوع جعبه دنده نیز کم و بیش با یکدیگر مشابه هستند و هر دوی آنها از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده می نمایند.

البته در مدل اتوماتیک خودروی رندو ساندرو نیز همانند رقیبان کره ای این محصول شاهد وجود جعبه دنده اتوماتیک هستیم. با این حال خودروی رنو ساندرو از نظر قدرت و گشتاور عملکرد بهتری را نسبت به دو رقیب کره ای خود به نمایش می گذارد. به گونه ای که حداکثر توان خروجی این خودرو معادل 105 اسب بخار با احتساب 5750 دور در دقیقه بوده و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با 140 نیوتن متر با احتساب 3750 دور در دقیقه برآورد می گردد.

از نظر شتاب صفر تا صد نیز خودروی رنو ساندرو عملکرد نسبتا بهتری را نسبت به دو رقیب کره ای خود به نمایش می گذارد. به این معنی که توسط این خودرو می توان در مدت زمانی حدود 11.5 ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافت. همچنین شتاب صفر تا صد دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i10 نیز به ترتیب حول و حوش ارقام 12.9 ثانیه و 13.8 ثانیه واقع شده است.

به این ترتیب می توان ادعا کرد که خودروی رنو ساندرو از نظر معینات فنی، توان موتور و مواردی نظیر سرعت و شتاب عملکرد بهتری را نسبت به دو رقیب کره ای خود در معرض دید خودرو دوستان قرار می دهد.

مقایسه کیا پیکانتو و رقیبانش در بحث امکانات و قابلیت ها

مسلما دو خودروی کره ای کیا پیکانتو و هیوندای i10 در زمینه برخورداری از امکانات و قابلیت های گوناگون و متنوع، خودروی رنو ساندرو را با اختلاف پشت سر می گذارند. در واقع کمیت و کیفیت امکانات و قابلیت های موجود در خودروی رنو ساندرو تقریبا مشابه با خودروهای ساخت داخل است و در این زمینه حرف چندانی برای گفتن ندارد.

البته دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i10 نیز خود در ردیف خودروهای مالی و ارزان قیمت حاضر در بازار جهانی قرار می گیرند و امکانات موجود در آنها را باید در قیاس با محصولات هم رده سنجید. با این حال امکانات و قابلیت هایی که در این دو خودرو به کار رفته است، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت در صندلی بالاتری نسبت به خودروی رنو ساندرو قرار می گیرد.

در شرایطی که خودروی کیا پیکانتو در بحث برخورداری از تکنولوژی های مربوط به ترمز و پایداری از قابلیت هایی نظیر ABS ،EBD ،VSM و ESC بهره می برد، خودروی رنو ساندرو تنها به دو قابلیت ABS و EBD مجهز است. این در حالی است که خودروی هیوندای i10 علاوه بر دو قابلیت یاد شده به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC نیز مجهز است.

از نظر برخورداری از کیسه های هوای ایمنی نیز درست مانند بحث ترمز و پایداری، خودروی کیا پیکانتو از رقیبان خود پیشی می گیرد. چرا که این خودرو در مجموع به 6 کیسه هوای ایمنی مجهز است. در حالی که دو خودروی رنو ساندرو و هیوندای i10 تنها از وجود 2 کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین کناردست او بهره می برند.

در بحث برخورداری از امکانات جانبی و رفاهی نیز خودروی رنو ساندرو حرف چندانی برای گفتن ندارد و قابلیت های به کار رفته در این خودرو چندان جذاب و دندان گیر جلوه نمی نماید. با این حال دو خودروی کره ای کیا پیکانتو و هیوندای i10 نمایش بهتری را در این زمینه از خود نشان داده اند. به عنوان مثال خودروی هیوندای i10 به قابلیت های کاربردی و مفیدی نظیر سنسور پارک عقب مجهز است و خودروی کیا پیکانتو نیز از وجود امکانات مشتری پسندی نظیر سان روف بهره می برد.

به طور کل می توان ادعا کرد که در بحث بهره مندی از امکانات اصلی و جانبی، دو خودروی ساخت کره از خودروی فرانسوی تبار رقیبشان پیشی می گیرند و عملکرد بهتری را در این زمینه از خود به نمایش می گذارند.

مقایسه کیا پیکانتو و رقیبانش در بحث معینات ظاهری

به طور حتم خوب یا بد بودن معینات ظاهری یک خودرو بیش از هر چیز به سلیقه افرادی که به آن خودرو می نگرند بستگی خواهد داشت. به همین دلیل ما از مقایسه ویژگی های ظاهری سه خودروی رنو ساندرو، کیا پیکانتو و هیوندای i10 می پرهیزیم و تنها به مقایسه بعضی معینات مهم این سه خودرو نظیر ابعاد و وزن آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

در میان این سه خودرو نماینده رنو یعنی خودروی ساندرو از همه سنگین وزن تر است. امری که می تواند موضوع مهمی نظیر توان بیشتر موتور این خودرو نسبت به دو رقیب خود را اندکی به چالش بکشد. رنو ساندرو از وزنی در حدود 1146 کیلوگرم برخوردار است. در حالی که دو رقیب کره ای این محصول حدود 100 کیلوگرم سبک تر از آن طراحی شده اند. در واقع دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i10 به ترتیب از وزن 1035 کیلوگرم و 1046 کیلوگرم برخوردار هستند.

نظیر همین تشابه میان دو خودروی کره ای در ویژگی دیگری به نام فاصله موجود میان دو محور جلو و عقب این دو خودرو نیز مشاهده می گردد.

به بیان ساده تر فاصله موجود میان دو محور جلو و عقب در هر دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i10 رقمی معادل 2385 میلی متر است. رقمی که در خودروی ساندرو بیش از این مقدار بوده و حول و حوش 2588 میلی متر واقع شده است.

در میان این سه خودرو می توان کیا پیکانتو را کوچک ترین و جمع و جورترین خودرو لقب داد. طول این خودرو به حدود 3595 میلی متر می رسد و عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب حول و حوش رقم 1595 میلی متر و 1481 میلی متر واقع شده است. خودروی هیوندای i10 از نظر ابعاد اندکی عظیم تر از رقیب کره ای خود طراحی شده است و طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 3665 میلی متر، 1660 میلی متر و 1500 میلی متر ارزیابی می گردد. اما رنو ساندرو به وضوح از پیکری عظیم تر از دو رقیب کره ای خود برخوردار است و در بخش طول و عرض و ارتفاع به ترتیب ارقامی برابر با 4020 میلی متر، 1746 میلی متر و 1534 میلی متر را به نمایش می گذارد.

به هر حال خودروی رنو ساندرو نسبت به دو رقیب خود محصول عظیم تر و جادارتری به شمار می رود و ویژگی های خانوادگی در آن برجسته تر از آنها جلوه می نماید.

مقایسه کیا پیکانتو و رقیبانش در بحث قیمت

بحث قیمت مسلما نقش بسیار مهمی در انتخاب نهایی ایفا می نماید و پارامتر بسیار تاثیرگذاری در خرید یا عدم خرید یک خودرو محسوب می گردد. از میان سه خودرویی که در متن پیش رو مورد مقایسه قرار گرفتند، به طور حتم خودروی رنو ساندرو دست بالا را به لحاظ برخورداری از قیمت مناسب دارد. در واقع از میان سه خودروی یاد شده رنو ساندرو از قیمت پایین تری نسبت به بقیه برخوردار است و گزینه قابل دسترس تری برای کسانی که در پی یافتن یک خودروی مالی و به صرفه هستند خواهد بود.

خودروی رنو ساندرو در حال حاضر از متوسط قیمتی حول و حوش 78 تا 84 میلیون تومان در بازار خودروی ایران برخوردار است. این در حالی است که خودروی کیا پیکانتو به طور متوسط با قیمتی مابین 100 تا 114 میلیون تومان در بازار خودرو معامله می گردد. در این میان قیمت خودروی هیوندای i10 نیز حول و حوش رقم 150 میلیون تومان واقع شده است. به این ترتیب اگر بحث قیمت را ملاک اصلی انتخاب قرار دهیم، خودروی رنو ساندرو گزینه بهتری برای انتخاب خواهد بود.

در مجموع اگر بخواهیم کمیت را فدای کیفیت کنیم خواهیم دید که در میان سه گزینه ای که به آنها اشاره شد خودروی رنو ساندرو انتخاب بهتری به شمار می رود. چرا که این خودرو هم از قیمت پایین تری نسبت به رقیبان کره ای خود برخوردار است و هم معینات فنی بالاتری را نسبت به آنها به نمایش می گذارد.

اما اگر بخواهیم به سراغ محصولی با برخورداری از کیفیت بالاتر و امکانات بیشتر برویم بهتر است یکی از دو خودروی کره ای کیا پیکانتو یا هیوندای i10 را اتخاب کنیم. دو خودرویی که از نظر معینات فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دوی آنها از وجود قابلیت ها و امکانات مناسبی بهره می برند. مسلما با توجه به قیمت پایین تری که خودروی کیا پیکانتو از آن برخوردار است، این خودرو از نظر مالی گزینه بهتری برای گزینش خواهد بود. با این حال خودروی هیوندای i10 نسبت به رقیب هم وطن خود محصول جدیدتری به شمار می رود و در عین حال از ظاهر جذاب تر و اسپورت تری هم نسبت به آن بهره می برد.

به هر حال با توجه به نکات ذکر شده در این متن مسلما انتخاب میان سه خودروی مذکور کار راحت تری خواهد بود. در خاتمه می توانید تفاوت های این سه خودرو با یکدیگر را به صورت خلاصه و در قالب جدول زیر مشاهده کنید.

مقایسه رنو ساندرو، هیوندای i10 و کیا پیکانتو با یکدیگر
نام خودروکیا پیکانتوهیوندای i10رنو ساندرو
طول خودرو3595 میلی متر3665 میلی متر4020 میلی متر
عرض خودرو1595 میلی متر1660 میلی متر1746 میلی متر
ارتفاع خودرو1481 میلی متر1500 میلی متر1534 میلی متر
وزن خودرو1035 کیلوگرم1046 کیلوگرم1146 کیلوگرم
فاصله موجود میان دو محور2385 میلی متر2385 میلی متر2588 میلی متر
نوع موتور خودرو4 سیلندر و 16 سوپاپ4 سیلندر و 16 سوپاپ4 سیلندر و 16 سوپاپ
گنجایش موتور1248 سی سی1248 سی سی1598 سی سی
حداکثر توان موتور85 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه86 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خودرو121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک4 سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد خودرو12.9 ثانیه13.8 ثانیه11.5 ثانیه
حداکثر سرعت خودرو160 کیلومتر در ساعت166 کیلومتر در ساعت170 کیلومتر در ساعت
گنجایش باک خودرو35 لیتر40 لیتر50 لیتر
میزان مصرف سوخت درون شهری6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر8 لیتر در هر 100 کیلومتر9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت برون شهری4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت سیکل ترکیبی5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
منبع: setare.com
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1404

به "مقایسه کیا پیکانتو با دو خودروی رنو ساندرو و هیوندای i10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا پیکانتو با دو خودروی رنو ساندرو و هیوندای i10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید