مقایسه اپل امگا با مرسدس بنز 230E و ب ام و 520i

به گزارش سفر به روسیه، برای اپل امگا در زمان ورود به ایران رقبای زیادی وجود نداشت و تنها دیگر هم وطنانش مانند بنز و ب ام و در حد و میزان های این نسخه بودند. البته دیگر سدان لوکس موجود در بازار آن زمان میتسوبیشی گالانت بود؛ خودرویی که می توانست با شاهکار اپل رقابت کند.

مقایسه اپل امگا با مرسدس بنز 230E و ب ام و 520i

در واقع رقبای اصلی این خودرو سال ها پس از توقف وارداتش به ایران، وارد کشور شدند، مانند نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا یا تویوتا کرولا. جالب تر این که امگا همچنان در رقابت تنگاتنگ با رقیبان اولیه خود به عنوان نوستالژی های دهه 90 میلادی است و سعی در فزونی جویی بر آن ها به عنوان بهترین تولید آن سال ها دارد.

در این مطلب به مقایسه اپل امگا با مرسدس بنز 230E و ب ام و 520i خواهیم پرداخت و این خودروی آلمانی را با دو خودروی آلمانی رقیبش مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه اپل امگا با مرسدس بنز 230E

بنز 230E در واقع اولین نسل از بنز کلاس E محسوب می شود که به بنز کپل نیز معروف است. در میان مدل های مختلف کوپه و استیشن و سدان تولیدشده از این خودرو با موتورهای متفاوت، مدل سدان با موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری بیش تر وارد ایران شد. البته تعداد محدودی مدل های کوپه و سدان های 8 سیلندر نیز در این بین بودند، اما ما اکنون مقایسه فوق را بین سدان 4 سیلندر و امگای 6 سیلندر انجام می دهیم.

بنز 230E مانند دیگر هم خانواده های خود از طراحی خاص و متفاوت کمپانی بنز بهره می برد. ظاهر خشنش آن را در بین خاص ترین طراحی های بنز قرار می دهد، اما اگر چهره این خودرو را، که متولد 1985 است، در کنار امگا، که تولید 1994 است، قرار دهیم، به وضوح طراحی به روزتر امگا را خواهیم دید. چهره امگا به مقدار بیش از یک دهه جلوتر از بنز کپل است.

با مقایسه اپل امگا با بنز 230E متوجه می شویم که بنز کپل مثل همه بنزها، کابینی راحت و جادار دارد و طراحی داخلی آن منظم و ساده است. در این بخش دو رقیب، پایاپای پیش می فرایند. مونتاژ عالی قطعات و کیفیت بالای تولید باعث شده پس از سال ها نیز در هیچ یک از آن ها احساس ناراحتی به سرنشینان منتقل نشود و امکانات رفاهی و ایمنی فراتر از زمان هر دو خودرو، آن ها را همچنان به روز نگه داشته است. هر دو خودرو از کیسه هوا، ترمز ABS و سان روف بهره مندند. در بنز کپل شاهد تنظیم برقی آینه ها و در امگا شاهد تنظیم برقی جایگاه ها هستیم. البته در نمونه های کاملتر 230E، امکاناتی نظیر کروز کنترل، تنظیم گودی کمر برقی، سیستم تهویه دوگانه، چراغشوی، پرده برقی عقب و… نیز وجود دارد.

با مقایسه اپل امگا با مرسدس بنز 230E باید گفت سردم دار خودروسازی جهان در این بخش از رقابت بازمی ماند. موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر بنز توان تولید 132 اسب بخار را دارد، درحالی که امگای 6 سیلندر 3 لیتری خورجینی می تواند 208 اسب بخار قدرت تولید کند. درباره سیستم تعلیق و فنربندی و فرمان پذیری دو خودرو نیز باید گفت که هر دو در بهترین شرایط هستند و نقصی در آن ها دیده نمی شود. قیمت امگا 6 سیلندر 3 لیتری فول آپشن اکنون (دی ماه 97) کم تر از 85 میلیون تومان نیست و بنز کپل تولید 1994 را می توان با نهایتاً 60 میلیون تومان خریداری کرد. ناگفته نماند که هزینه هایی که هر دو خودرو روی دست صاحبان خود می گذارند از جایی میان افلاک سر درمی آورد.

مقایسه اپل امگا با BMW 520i کد اتاق E34

نوبتی هم باشد، نویت مقایسه اپل امگا با ب ام و 520i است. ب ام و سری 5 سدان های لوکس میانه این کمپانی را شامل می شود که لوکس تر از سری 7 اسپرت و اسپرت تر از سری 5 لوکس هستند. مدل مورد نظر ما نسل سوم این سری است که از سال 1994 تا 1998 تقریباً هم زمان با امگا تولید شد.

خودروی مورد نظر دارای یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری با جعبه دنده 5 سرعته دستی است که با امگا 4 سیلندر دستی مقایسه می شود. این خودروی دیفرانسیل عقب توان تولید 116 اسب بخار را دارد که در مقایسه با امگا 4 سیلندر که 101 اسب بخار توان تولید می کند قوی تر به نظر می رسد. البته قدرت این موتور با توجه به وزن بالای خودرو چندان مناسب به نظر نمی آید.

ظاهر ب ام و 520i دارای خصیصه های منحصربه فرد تمام تولیدات کمپانی ب ام و است و باید گفت انتخاب بین این خودرو و امگا کاملاً سلیقه ای است. اما با توجه به این که ب ام و 520i نقش پلی از کلاسیک به مدرنیته را در طراحی محصولات این کمپانی بازی می کند، طراحی امگا در زمان خودش کمی به روزتر بوده است. در بخش داخل کابین نیز این حقیقت همچنان حکم فرماست که امگا طراحی مدرن تر و مجذوب کننده تری دارد و ب ام و 520i بیش تر حال وهوای تولیدات دهه 90 را زنده می کند. گرچه از نظر راحتی و نرمی رانندگی، هر دو خودرو بسیار خوب عمل می کنند و فنربندی به شکلی است که در زمان عبور از دست مقدارا ضربات به داخل کابین منتقل نمی شود. سیستم تعلیق دو خودرو نیز خوب عمل می کند.

مشکل ب ام و استهلاک بالای دیسک آن است که باعث ایجاد دردسر در ترمزگیری پس از کمی کارکرد می شود. اما نکته مثبت آن فراوانی قطعات و قیمت مناسب تر آن هاست. ضمن این که تعمیرکار مربوط به این خودرو را بهتر می توان پیدا کرد.

امیدواریم که این مقایسه اپل امگا با رقبایش توانسته باشد اطلاعات مفید و دقیقی از این خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2041

به "مقایسه اپل امگا با مرسدس بنز 230E و ب ام و 520i" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اپل امگا با مرسدس بنز 230E و ب ام و 520i"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید