متیس ترامپ را نامناسب و خطرناک می دانست

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا نوشت: براساس بخش هایی از کتاب خشم باب وودوارد، جیمز متیس وزیر دفاع پیشین به دن کوتس، مدیر وقت اطلاعات ملی گفته بود که ترامپ خطرناک و نامناسب است.

متیس ترامپ را نامناسب و خطرناک می دانست

براساس قسمت هایی از کتاب باب وودوارد که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد، جیمز متیس که در انتها 2018 بعد از اختلافات بر سر استراتژی دفاعی با رئیس جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک کرد، به دن کوتس هشدار داد که ممکن است زمانی برسد که ما مجبور شویم اقدام جمعی علیه ترامپ انجام دهیم.

روزنامه واشنگتن پست ننوشته است که آیا در کتاب وودوارد تعیین شده اشاره متیس به اقدام جمعی چه بوده است یا خیر.

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین در سخنان دیگری گفته است رئیس جمهوری هیچ حوزه اخلاقی ای ندارد و بعد کوتس به او می گوید بله، برای او یک دروغ فقط یک دروغ نیست. بلکه چیزی است که او فکر می نماید. او تفاوت میان حقیقت و دروغ را نمی داند.

متیس جزو معدود وزرای کابینه ترامپ بود که هم از حمایت جمهوری خواستار و هم دموکرات ها برخوردار بود و در دسامبر 2018 اعلام نمود بعد از اختلافات با ترامپ بر سر سیاست هایش در سوریه و اروپا از سمتش کناره گیری می نماید.

او معمولا دیدگاه هایش را درباره ترامپ علنی نمی نماید، اما بعد از آنکه رئیس جمهوری آمریکا گفت که می خواهد از ارتش علیه معترضان به مرگ جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس استفاده کند، از او انتقاد کرد.

این رئیس سابق پنتاگون با تصمیم ترامپ برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از سوریه و نوع روابط او با متحدان کشورش در ناتو که روی افزایش هزینه های دفاعی تاکید داشت، مخالف بود. متیس در نامه استعفای خود نوشت، باور اصلی او این است که قدرت آمریکا به شکلی جدایی ناپذیر با قدرت سیستم خاص و جامع اتحادها و شراکت های ما مرتبط است.

باب وودوارد همچنین کوتس را در زمان خدمت در دولت ترامپ که اوت 2019 به انتها رسید، به شدت پریشان توصیف کرد. کوتس از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا وارد دولت شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1143

به "متیس ترامپ را نامناسب و خطرناک می دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متیس ترامپ را نامناسب و خطرناک می دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید