فعالیت 15 مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز کرمانشاه

به گزارش سفر به روسیه، معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : 15 مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان و در هر شهرستان بر اساس جمعیت بین دو تا چهار مرکز برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند.

فعالیت 15 مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز کرمانشاه

به گزارش از ، سارا شاه آبادی معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تا به امروز محموله های واکسن کرونای آسترازنکا و سینوفارم به استان کرمانشاه وارد و برای گروه های هدف تلقیح شده است.

او با بیان اینکه پارت نو واکسن کرونا هنوز دریافت نشده، گفت : بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالمندان بیش از 80 سال در اولویت تلقیح واکسن کرونا قرار دارند.

شاه آبادی اضافه نمود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت نام در سامانه سیب 35 هزار سالمند بیش از 80 سال در استان کرمانشاه داریم که12 هزار نفر آن ها در مرکز استان هستند.

او اضافه نمود: بیش از 95 درصد جمعیت استان کرمانشاه در سامانه سیب، پرونده الکترونیک سلامت خانوار دارند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: به منظور پیشگیری از ازدحام، نیازی به مراجعه سالمندان به پایگاه های بهداشتی نیست تا زمانی که مراقبین سلامت با آن ها تماس گرفته و زمان و مکان انجام واکسیناسیون را اطلاع دهند.

شاه آبادی گفت: 15 مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان و در هر شهرستان بر اساس جمعیت بین دو تا چهار مرکز برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند.

او اضافه نمود: رعایت نکات مربوط به زنجیره سرد واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است.

شاه آبادی ادامه داد: برای همه سالمندان بیش از 80 سال که متقاضی دریافت واکسن کرونا هستند، تلقیح انجام خواهد شد.

او اضافه نمود: کمیته کنترل عوارض متشکل از متخصصان عفونی و داخلی تشکیل شده است، اما تا به امروز هیچ عارضه غیرعادی قطعی در پی تلقیح واکسن کرونا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عوارض تلقیح واکسن کرونا شامل تب، لرز و بدن درد طبیعی است که نشانه واکنش بدن است.

شاه آبادی با رد شایعات مربوط به فوت چند نفر بر اثر تلقیح واکسن کرونا اضافه نمود: تا به امروز موردی از مرگ در پی تلقیح واکسن کرونا گزارش نشده است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1705

به "فعالیت 15 مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 15 مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید