عمارت خفته داعش کجاست؟

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از السومریه، عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق امروز سه شنبه گفت که صدها داعشی جنایتکار، ماهانه به وسیله مرزهای سوریه به داخل عراق رخنه می نمایند.

عمارت خفته داعش کجاست؟

وی افزود: صدها تروریست داعشی که هر ماه از سوریه به عراق می آیند در ورای 60 درصد از حملات و رخنه های امنیتی در عراق هستند.

العزاوی گفت: مشکل مرزی در هر نشستی در کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در اولویت است.

وی گفت: اردوگاه الهول به امارات خفته داعش تبدیل شده است زیرا عظیمترین تعداد از خانواده های داعشی را در سراسر جهان در برمی گیرد و آفت افراطی گری را به بچه ها و نوجوانان منتقل می نماید که این خاورمیانه را در برابر شرایط خطرناکی قرار می دهد.

العزاوی تاکید نمود: کشورهای عظیم در ابقای داعش به عنوان ابزاری برای تهدید امنیت و ثبات کشورها دخالت دارند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق در ادامه گفت: بخش مهمی از ثبات عراق در گرو تحکیم مرز با سوریه و سرانجام دادن به هر تلاشی برای رخنه داعشی ها و سعی در یافتن راه حل نهایی برای برچیدن اردوگاه الهول و دور کردن خطر تفکر افراطی است.

اردوگاه الهول که در استان الحسکه در شمال سوریه واقع شده است، آوارگان و خانواده ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و عظیمترین اردوگاه خانواده های داعشی محسوب می گردد که تحت کنترل گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

آزاد کردن چند گروه از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش در طول ماههای گذشته از اردوگاه الهول توسط قسد (نمودهای سوریه)، نگرانی ها را درباره تحرکات دوباره تروریست ها در مرزهای غربی و شمالی عراق با سوریه ایجاد نموده است و بعضی کارشناسان امنیتی از پتانسیل موجود در این اردوگاه برای گسترش دوباره تروریسم سخن می گویند.

اخیراً نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با یاری هم پیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای سرانجام بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تأیید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق نموده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی گردد.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق نیز اخیراً تاکید نموده بود که گروهک های تروریستی در پایگاه های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه التنف است و اخیراً گزارش هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1423

به "عمارت خفته داعش کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت خفته داعش کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید