علائم سردرد سینوسی

به گزارش سفر به روسیه، دانستن علائم سردرد سینوسی به شما کمک خواهد کرد دریابید که آیا در واقع دچار یک مشکل سینوسی شده اید یا خیر. زمستان اغلب زمانی است که دچار مشکلاتی می شویم که با التهاب سینوسها ایجاد می شوند.

علائم سردرد سینوسی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

دانستن علائم سردرد سینوسی به شما کمک خواهد کرد دریابید که آیا در واقع دچار یک مشکل سینوسی شده اید یا خیر. زمستان اغلب زمانی است که دچار مسائلی می شویم که با التهاب سینوسها ایجاد می شوند.

سردرد زندگی را برای انسان سخت و پر از رنج و محنت می سازد. سردرد می تواند خفیف، شدید، ناگهانی، مداوم و یا ضربانی باشد. برخی افراد همچنین دچار فشار بر روی پیشانی هم می شوند. تشخیص میان انواعی که در اثر التهاب سینوس بوجود می آیند و انواع ناشی از میگرن مشکل است، به این دلیل که هر دو این سردردها دارای درد صورت مرتبط با آن می باشند. به منظور تشخیص انواع مختلف سردرد، شما بایستی از تمام علائم سردرد سینوسی و همچنین نشانه های میگرن اطلاع داشته باشید. در این مقاله، بر روی علائم سردرد سینوسی تمرکز خواهیم کرد.

فهرست علائم

سینوسها در واقع کیسه های پر از هوا بوده که در پیشانی، استخوان های گونه، و در پشت پل بینی قرار دارند. سردردهای سینوسی یا به دلیل آلرژی و یا عفونت ایجاد می شوند، به این دلیل که مجرا های سینوس مسدود شده و مخاط تولید شده در آنها تخلیه نمی گردد. گرفتگی این مجاری به دلیل وجود این عفونت همچنین تحت نام سینوزیت شناخته می گردد.

علائم این بیماری شامل تب، ترشحات زرد متمایل به سبز و یا آغشته به خون از بینی، خستگی و احساس پری در گوش می گردد.

در اغلب موارد، فرد ممکن است دچار حساسیت به لمس پوست و استخوان های بالا و همچنین زیر چشمها گردد.

حساسیت به لمس صورت اغلب با یک سردرد خفیف و مبهم همراه است.

درد و فشار در اطراف پیشانی، گونه ها، و ناحیه اطراف چشم یکی از نشانه های مزمن به تعداد می رود.

در صورت خم شدن فرد، علایم بدتر می شوند.

در برخی موارد، دیده می گردد که در صورت دراز کشیدن فرد، سردرد ابعاد وحشتناکی به خود می گیرد. این شرایط اساساً دلیل غیر قابل تحمل بودن سردرد به هنگام صبح پس از بیدار شدن از خواب است.

سرگیجه هم ممکن است در افرادی که از سینوزیت مزمن رنج می برند، دیده گردد.

در صورتی که تغییر دمای ناگهانی وجود داشته باشد، درد می تواند بدتر شده و ضرباندار گردد.

سردرد همچنین می تواند به پشت سر و همچنین پشت گوش و چشم کشیده گردد. در برخی موارد همچنین می تواند موجب بروز دندان درد گردد.

متداول ترین نشانه دردی است که از اطراف چشم شروع شده و به تدریج به سمت شقیقه کشیده می گردد.

در صورت وجود سردرد مزمن و شدید، فرد همچنین ممکن است دچار تاری دید گردد.

در صورتی که فین کردن باعث بیشتر شدن درد گردد، آنگاه نشانه سینوزیت خواهد بود.

در صورت انجام تمرینات ورزشی، خصوصاً ورزشهای کاردیو، موجب شده سردرد بد و بدتر گردد، آنگاه نشانه ای از وجود سینوزیت است.

درمان

مهمترین گام درمان عفونتی است که موجب بروز سینوزیت می گردد. به منظور درمان سردرد، داروهای ضد التهابی، ضد احتقان، و آنتی هیستامین وجود دارند. در صورتی که سردرد شما به دلیل سینوزیت نمی باشد، و از داروهای ضد احتقان استفاده کنید، موجب بدتر شدن درد می گردد. از اینرو، پیش از شروع و اقدام به درمان، بایستی اطمینان حاصل کنید که درد شما در واقع ناشی از سینوزیت می باشد. به منظور تسکین خود، می توانید از مسکن استفاده کنید. چنانچه درد ناشی از آلرژی باشد، ممکن است نیاز به استفاده از آنتی آلرژن داشته باشید.

درمانهای خانگی

تنفس هوای مرطوب به تسکین شما کمک خواهد کرد.

گرفتن دوش آب گرم دو مرتبه در روز همچنین می تواند مفید باشد.

گزینه دیگر بخور از راه بینی است. این کار می تواند یا با دستگاه بخور بینی و یا به وسیله جوشاندن آب جوش در یک ظرف بزرگ و تنفس بخار آن انجام گردد. به خاطر داشته باشید که سر خود را به هنگام بخور دادن با یک حوله بپوشانید.

استفاده از دستگاه مرطوب ساز سرد هم برای این شرایط مفید است.

قرار دادن کمپرس سرد و گرم به طور متناوب هم می تواند به تسکین و رفع گرفتگی کمک کند. روش قرار دادن کمپرس گرم و سرد بدین گونه است که به مدت سه دقیقه از کمپرس گرم استفاده کرده و سپس به مدت سی ثانیه کمپرس سرد را بر روی سینوسها قرار دهید. بکار بردن این کمپرس ها دست کم سه مرتبه در روز مفید خواهد بود.

سوپهای داغ و تند هم می توانند به منظور درمان مسائل سینوسی مورد استفاده قرار گیرند. این سوپها به نام ضد احتقان عمل کرده و گرفتگی سینوس را رفع می کنند.

در صورتی که سر شما به حالت ضربانی درد می کند، همیشه بهتر است که به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و ایشان مورد بررسی قرار دهند که آیا این نشانه ها، علائم سینوزیت بوده و یا علائمی از سایر مسائل نهفته می باشند. چنانچه سردرد ناشی از سینوزیت باشد، با کمک درمانهای خانگی، قادر خواهید بود از شر این مشکل در ظرف چند روز خلاص شوید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1770

به "علائم سردرد سینوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم سردرد سینوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید