صفر تا صد دریافت سود سهام عدالت

به گزارش سفر به روسیه، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود مشمولان سهام عدالت تا پایان اسفندماه سال جاری، از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی و به صورت منسجم پرداخت خواهد شد.

صفر تا صد دریافت سود سهام عدالت

به گزارش خبرنگاران ، شورای عالی بورس، تکلیف سود پرداختی سهام عدالت و زمان واریز آن را، در جلسه دو هفته قبل خود مشخص کرد. در این گزارش، به مشروحی از جزئیات پرداخت سود سهام عدالت و سوالات پیرامون آن پرداخته می شود.

مبلغ سود سهام عدالت سال 1399 چقدر است؟

مشمولانی که دارای سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت هستند، حدود یک میلیون تومان سود و مشمولانی که سبد 532هزار تومانی سهام عدالت دارند، حدود 550هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت، چگونه سود خود را دریافت کنند؟

ملاک پرداخت سود برای سهامداران غیرمستقیم، مالکیت سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی در روز اول اسفند 1400 خواهد بود. بنابراین مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که قصد دریافت سود خود را دارند، باید تا روز اول اسفندماه سال جاری، سهام عدالت را در سبد سهام خود نگهداری کنند.

لازم به ذکر است که سود 550هزار تومانی سهام عدالت، شامل دارندگان سهام به روش غیرمستقیم نیز می شود.

سود سهام عدالت، چه زمانی واریز خواهد شد؟

سود مشمولان سهام عدالت، تا پایان اسفندماه سال جاری و از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، به صورت منسجم پرداخت خواهد شد.

مشمولان جامانده از سود سهام عدالت سال 1398، چه اقداماتی برای دریافت سود انجام دهند؟

این افراد می توانند از دو طریق، شماره شبای معتبر خود را در سامانه های شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین تمام سهامداران سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت، از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1969

به "صفر تا صد دریافت سود سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد دریافت سود سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید